Аспалы бақтар: Иран жазушысының лаңкестердің сириялық әйелдерді қоршауға алуы туралы әңгімесі
(last modified Sun, 07 Apr 2024 11:14:04 GMT )
Сәу 07, 2024 17:14 Asia/Almaty
  • Аспалы бақтар: Иран жазушысының лаңкестердің сириялық әйелдерді қоршауға алуы туралы әңгімесі

«Аспалы бақтар» кітабы ирандық жазушы Самиа Аламидің қарулы лаңкестердің төрт жыл қоршауын бастан өткерген Набал және Әл-Захра қалаларындағы жеті сириялық әйелдің өмірін баяндайтын соңғы туындысы.

 

Соңғы жылдардағы белсенді ирандық әңгіме жазушыларының бірі және тұрақтылық әдебиетінің көрнекті тұлғаларының бірі Самиа Алами 1979 жылы дүниеге келген. Ол өсімдік медицинасы саласында білім алып, 2009 жылы биотехнология магистратурасын аяқтамай, көркем әдебиет жазу мамандығына бет бұрды. Самия Аламидің авторлық ету және басып шығару саласындағы қызметінің нәтижесі бірнеше роман мен әңгімелер жинағы болды.

 Сирияда бір жылға жуық тәжірибесі бар бұл жазушы осы елде сириялық әйелдерге  сабақ берді және осы семинардың нәтижелерін «Аспалы бақтар» кітабын жазуға пайдаланды. Самиа Алами «Аспалы бақтар» кітабының бастапқы идеясы туралы былай деді: «Әйелдің қаламен және соғыспен қарым-қатынасы және оның бейбітшілікті құрудағы рөлі туралы идея менімен әрқашан болды. Мен әрқашан идеалды қоғамда немесе утопияда әйелдің қайда тұрғанын іздедім. Батыс утопиясында мен не іздесем де, тек феминистік құрамдастарды таптым, бұл менің ойымша, капитализмнің мәдени байланысы және адам қорына еш қатысы жоқ. Менің балалық шағым Иран мен Ирактың БААС режимі арасындағы соғыста өтті. Мен анам мен әкемнің сапарлары мен соғыс жағдайында үнемі әсер еттім. Анам соғыс жылдарында көмекші қызметте белсенді болды, мен оның өз жерінің жағдайын басқарудағы түрлі рөлдерін көрдім, соның негізінде менің санамда әйелдерді басқару үлгілері қалыптасты. Ешкім айтпаса да, әйел мен елдің құлауы арасында тығыз байланыс бар екені маған түсінікті болды. Дамаскіге кірген кезде Сирия соғысындағы әйелдер әңгімелерін жазып алу ойыма келді».

Бұл кітапты «Аспалы бақтар» деп атау туралы: «Бақ – ағаштары өскен жер. Ағаштардың басқа өсімдіктерге қарағанда тамыры көп және үлкен болады. Бұл ағаш діңін топырақта сақтайтын және топырақта болуына байланысты топырақтың ұсақ түйірлерін бір-біріне жабыстыратын тамырлар. Бұл бақтың ағаштары жердің тууы мен өсуінің бейнесі болған әйелдердің үйді бір уақытта басқаруы керек екенін білдіреді. Әрине, бұл есімнің өлке оқиғаларымен байланысы және кітаптағы әңгімелермен тығыз байланысы болғаны сөзсіз»,- деп айтты.

Набал және Әл-Захра қалаларындағы сириялық әйелдер 4 жылдан бері қарулы лаңкестердің қоршауында

«Аспалы бақтар» кітабының авторы осы кітаптың баяндаушысы әйелдер туралы: «Олар 10 жылға жуық көп бағытты соғыстың көлеңкесінде өмір сүрген және сол 10 жылдың төртеуін оғаш қоршауда өткізген, балаларының аман қалуы үшін күресіп, кейде аспаннан құлаған көмек түсірген парашюттерді бақылаған әйелдер болатын»,- деді.

Сириялық қарсыласу әйелдерінің сипатын түсіндіре отырып, бұл автор былай деп айтты: «Сириялық әйелдер ұзақ уақыт Францияның отары болған және қазір Израиль басып алған жерлермен шектесетін жерде тұрады. Сирияның Голан жоталары сионистердің басып алуында және көптеген жылдар бойы палестиналық босқындар Сирияны паналады және олар сириялықтармен бірге өмір сүреді. Бұлардан бөлек Шам өлкесінің географиясынан туындайтын мәдени ортақтықтар мен ортақ тарихи орта оларды өте жақындатып, ұжымдық қарсылық пен оның талаптарына жетеледі. Әдетте, осы жердің сириялық ер  мен әйелінің отаршылдық пен сионистік режимге қарсы тұру туралы айтары көп».

Алами халықтардың қарсылығын баяндау қажеттігі туралы былай деген: «Халықтардың қарсылығын баяндау соғыс пен қайта құрудан өткеннен кейін шыңына жетіп, кемеліне жетеді. Иранда қауіпсіздік пен күштің көлеңкесінде бұл міндет орындалды».

Ирандық рауаятшылар да әртүрлі географиялардағы адамдар да жеткізуде осы күшке жеткенше, әлемнің қарсыласуы туралы әңгімені жазып алу үшін  бірінші бола алады. «Аспалы бақтар» кітабының авторы былай деп жалғастырды: «Рауаяттар география тұрғындарының арасында қауымдастық сезімін оңай тудырып, оларды жаңа және ескі отаршылдық құрсауынан қорғай алады. Мұндай әңгімелер жазылмаса, тарихи жадының жоқтығынан ұлттар үнемі сыртқы отаршылдық пен ішкі озбырлық шұңқырына түсіп, осы есеппен тығырыққа тіреледі. Баяны жоқ, оны жасамайтын халық тез жойылып, ұмытылады».

Бұл мақала Самия Алами ханымның Iran Online сайтына берген сұхбатынан алынды.