Қаз 28, 2022 17:14 Asia/Almaty
  • Иран-Ирак соғысы: сегізжылдық қасиетті қорғаныс (6)

Ирандық жастардың Батыс пен Шығыс блогінің қолдауымен Саддам режимінің басқыншылығына қарсы сегіз жылдық қорғанысының бір ерекшелігі имам Хомейни мен Иран халқы, әсіресе жастар арасындағы терең рухани қарым-қатынас болды.

 

Ирандық жастардың Батыс пен Шығыс блогінің қолдауымен Саддам  режимінің басқыншылығына қарсы сегіз жылдық қорғанысының бір ерекшелігі имам Хомейни мен Иран халқы, әсіресе жастар арасындағы терең рухани қарым-қатынас болды. Бұл рухани қарым-қатынас өткінші емес еді. Бұл имам Хомейнидің (р.а.) басшылығына терең сенімге негізделген шынайы қарым-қатынас болды. Соғыс шәһидтерінің ерік-жігерінің ең маңызды осьтерінің бірі имам Хомейниге деген терең сезімдерін білдіріп, оған еруге кеңес беру болды. Тіпті ирандық әскери тұтқындар да Ирак БААС-шылдарының ең ауыр азаптары кезінде имам Хомейниге деген сезімдері мен сенімінен бас тартпай, ең ауыр азаптарға төзе білді. Бірақ олар БААС-шылардың камера алдында имамға тіл тигізу туралы өтінішіне «жоқ» деп жауап берді. Сегіз жылдық қасиетті қорғаныс сарбаздарының имам Хомейнимен (р.а.) қарым-қатынасы иман мен білімге негізделген қарым-қатынас болды. Олардың имам Хомейнидің басшылығына деген сенімі соншалықты  қисынды болды, бұл тек исламдық үкіметте ғана мағынаға ие болды. Жауынгерлер өз басшысының бұйрығын ғана орындап қоймай, онымен шәкірттік қарым-қатынаста болды және революцияның ұлы сәулетшісі имам Хомейнидің (р.а.) барлық бұйрықтары мен сөздеріне ерекше мән берді. Бұл терең де саналы қарым-қатынастың құжаты – шәһидтердің өсиеттері.

Таңдалған соғыстың аяқталғанына 33 жылдан астам уақыт өтсе де, бұл өсиеттер құнды қазынаға айналды. Бұл өсиет түрлі соғыс қимылдарында шәһид болған жауынгерлердің мінез-құлқы мен биік рухын көрсетеді. Осы өсиеттердің үкімдерін қарастыру Иранның қасиетті қорғанысындағы шәһидтердің үлкен көрегендігі мен терең көзқарасын көрсетеді.    Кейбір өсиеттердегі имам Хомейниге (р.а.) қатысты аяттарды, әсіресе таңылған соғыстың сегіз жылындағы қолбасшылардың өсиеттерін қайта оқу имам мен шәһидтер арасындағы қарым-қатынасты көрсетеді.  

Шәһид Мұхаммад Джаханара Хоррамшахр әскерінің қолбасшысы болды. Ол Хоррамшахри халқы мен жастарының аз қарумен қарсылығын ұйымдастыруда тиімді тұлғалардың бірі болды.   Хуррамшахр халқының қарсыласу дастаны сегіз жыл бойы таңылған соғыстың жарқын және жанқиярлық парақтарының бірі болып табылады.   Шәһид Джаханара Саддам Иранға басып кіргеннен кейін бір жылдан кейін ИИР армиясы мен Ислам революциясы Сақшылар корпусының бірқатар қолбасшыларымен бірге ұшақ апатында шәһид болды.  Мұхаммад Джаханара имам Хомейниге өсиетінде: «Уа, имам, ғасырлар бойы азапты бастан кешірген, осы ақымақтардың қолынан азап шектің, олардың бәрі ештеңе білмейді.   Сәт сайын бұл өмір Нұх, Мұса, Иса және Мұхаммад (с.ғ.с.) сияқты сенің үстіңнен өтті. Уа, имам, өз қозғалысыңмен жаңа тарихтағы Ислам қозғалысын бастап, дүние жүзіндегі мазлұмдардың азаттығына кепілдік бергеніңді біл.  Уа, имам, сенің азабыңды кімнің өмірімен сатып алатынын білемін. Исламдық әділеттілік билігі мақсатына жету жолында бар өмірі мен жаңа өмірін құрбан еткен иманды жас. Уа, имам, жастар сені түсінеді. Олар дүние байлығынан сенің ғана басшылығыңды алып, сенің мақсатың, яғни Ислам үшін жанын қиғандар. Біл, уа, имам, Ислам дініндегі таза жастарымыздың тамырында қан ағып жатқан сәтке дейін, Пайғамбарлар әулеті мен тарихқа жалғанған сен сияқты пайғамбардың желісін адастыруға жол бермеу керек»,- деді.

Шәһид Мұхаммад Джаханара

Шәһид Мұхаммад Ибрахим Хеммат «Мұхаммад Расулуллаһ» 27-ші дивизиясының қолбасшысы болды. Бұл дивизия көптеген операцияларға қатысытп, Ирак БААС әскерін ауыр жеңіліске ұшыратқан маңызды әскери бөлімдердің бірі болды. Ол анасына жазған өсиетнамасында: «Ана, қоғамды билеген надандық адамды құртады. Залым үкіметтер осы надандықтың толықтырушысы болып табылады және адам баласының пәктердің тегінен дүниеге келуі үшін ғасырлар қажет болуы мүмкін. Имам (Хомейни) – имамдық, батылдық пен шәһидтік жолын жалғастырушылардың бейнесі. Анашым, имамның жарлығы үшін өлуге дайын болғаным есіңде ме? Оның сөздері менің жүрегімде, шіріген болмысымда Исламның жеңісті рухын оятты. Егер менде шәһид болу құрмет  болса, имамнан мен үшін дұға етуді сұра, Алла мені шәһид ретінде қабыл етсін»,- деді. Шәһид Хеммат анасына арнаған екінші өсиетнамасында: «Имам (Хомейни) – тазалық пен пәктіктің бейнесі және білім теңізі. Алла разы болу үшін оның әмірін  толық орындаңдар. Өйткені ол діни жетекші және Алланың алдында үлкен құндылыққа ие»,- деп жазды.

Шәһид Мұхаммад Ибрахим Хеммат

Сейед әл-Шахада (ғ.с.) 10-шы дивизияның қолбасшысы шәһид Алиреза Мовахед Данеш бауырына арнаған өсиетнамасында: «Мұхаммад-Реза менің адал бауырым! Өмірде зұлымдыққа бағынбауға талпынып, тарихымыздың ұлы тұлғасы Хомейнидің басшылығымен әрқашан жәбірлеушілермен күресіңдер»,- деп жазды. Исфахан - таңылған соғыс кезінде көптеген шәһид берген қалалардың бірі. Көптеген исфахандық отбасылар екі-үш баласын мақтанышпен майданға жіберіп, олар шәһид болды. Исфахандық   шәһид Ахмад Әли Биабанпур: «Алла, осындай басшының заманында өмір сүріп жатқаныма шүкір деймін»,- деді.

Шәһидтердің өсиеттері және олардың Ислам революциясының ұлық жетекшісі имам Хомейниге сенімін білдіруі туралы көптеген кітаптар жазылды. Оның шағын бөлігі осы жерде имам Хомейнидің Иран халқы мен жастарының Саддам режиміне және шын мәнінде Батыс пен Шығыстың екі алпауыт державасына қарсы тұруы мен қарсыласуындағы рөлін көрсету үшін айтылды.