Раби ас-сани айының сегізінші жұлдызы - Имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) туған күні
(last modified Wed, 02 Nov 2022 22:39:09 GMT )
Қар 03, 2022 04:39 Asia/Almaty
  • Раби ас-сани айының сегізінші жұлдызы - Имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) туған күні

Әлемнің барша мұсылмандарын Имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) туған күнімен құттықтаймыз!

 

Хиджри қамаридің 232 жылының 8 раби ас-сани айының таңында Мәдинеде Алла елшісінің (с.ғ.с.). ұрпағының он бірінші пәк жұлдызы дүниеге келді. Имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) дүниеге келуімен құстар әндерін шырқады. Имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) өмірі қысқа болғанымен, перзенті - хазірет Мәһди (ғ.с.) имамның (ғ.с.) мәңгі естелігі болды.

Имам Хасан Аскаридің туған күні құтты болсын!

 

Он бірінші имамның қасиетті есімі – Хасан, танымал күниесі – Абу Мұхаммад. Әкесі – шиіттердің оныншы имамы – хазірет Хади (ғ.с.), анасы – Сусан. Оның лақап аттары - Заки, Фазел және Рафиқ. «Асқари» лақап аты имам Хади (ғ.с.) мен имам Хасан Аскари (ғ.с.) арасында да ортақ, өйткені олардың екеуі де Самарра қаласында міндетті түрде өмір сүрді.

Имам Хасан Аскари (ғ.с.) бала кезінен жер аударылғанда әкесімен бірге  Аббаси үкіметінің орталығы Бағдадтан солтүстікке қарай 110 шақырым жерде орналасқан Самарра қаласындағы әскери аймақта тұрған. Ол үнемі мемлекеттік қызметкерлердің бақылауында болды. Оған тіпті қаладан шығуға да рұқсат етілмеген. Бұл қысым  соншалықты болып, имам Аскари (ғ.с.) өмірінде бірде-бір қажылық пен умраны орындамады. Осы тұрғыдан келгенде, ол сүйікті әкелерінен гөрі дұшпандарының қиыншылығында болды деуге болады.

Ислам пайғамбарының (с.ғ.с.) әулетінің әрбір мүшесінің туған күні қуаныш пен рухани көңіл-күй әкеледі, сонымен қатар сол қариялардың өмірінде орын алған маңызды тұстар мен хабарларға мән беру маңыздырақ. Өйткені, Пайғамбардың (с.ғ.с.) Әһле Бәйті өзінің асқақ ғұмырында әдеп-сұлулық пен адами құндылықтарды насихаттап, ақиқат пен әділетті қорғаушы болды. Имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) өмірін және ұстанымдарын зерттеп,  назар аударарлық жайттарға тап боламыз.

Өздеріңіз білетіндей, Алланың Елшісі (с.ғ.с.) өмірінің соңғы сәтінде өзінің барлық жақтастарына: «Сендердің араларыңда екі асыл зат қалдырамын, егер ұстасаңдар менен кейін ешқашан адаспайсыңдар: Алланың кітабы және   менің Әһле Бәйтім (ғ.с.). Бұл екеуі  Кәусардың жанында қасыма келгенше, бір-бірінен ажырамайды. Мен қайтыс болғаннан кейін ол екеуімен қалай қатынас орнататындарынды ойлаңдар»,- деген. Бірақ, өкінішке орай, бұл сөз құрметтелмеген және тарих Пайғамбардың (с.ғ.с.) дүниеден өткенінен кейін имам Хасан Аскари (ғ.с.) дәуіріне дейін  Әһле Бәйт (ғ.с.) көптеген дұшпандықтардың куәгері болды.

"Сақалайын" хадисі

Көптеген рауаяттарға қарағанда, дүниенің құтқарушысы, уәде етілген Мәһди имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) ұлы. Имамның дұшпандары да мұны естіген.  Сондықтан имам Мәһдиді (ғ.с.) дүниеге келтірмеу үшін имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) әйелі қатаң бақылауға алынды.  Бала тудыратын әйелдерді жіберіп, дұшпан жүкті болған жағдайда ана мен баланы өлтірмек болып, әйелді үнемі бақылауда ұстады. Бәни-Аббас үкіметінің қауіпсіздік қызметкерлерінің уәде етілген Мәһдидің (ғ.с.) туылуын алдын алу барлық бақылауына қарамастан, имам Хасан Аскари (ғ.с.) өзінің абыройы мен ерекше әдептілігімен соңғы имам және хазірет Мәһдидің (ғ.с.) дүниеге келуіне жағдай жасап, сәби анасы хазірет Нарджестің пәк қойнында дүниеге көзін ашты.

Шиіттерді он екінші имамның (ғ.с.) ғайып болуына дайындау – имам Хасан Аскаридің (ғ.с.) маңызды рөлдерінің бірі. Өйткені кез келген халықтың басшысының ғайып болуы – табиғи емес, бейтаныс оқиға және адамдардың оған сенуі және одан туындаған қиындықтарға төзуі қиын. Бұрынғы имамдардың (ғ.с.) әрқайсы адамдарды бұл мәселемен таныстырып, олардың санасын оны қабылдауға дайындаған. Бұл мәселе имам Аскари (ғ.с.) тұсында айқынырақ болды. Имам Аскари (ғ.с.) перзенті хазірет Мәһдидің (ғ.с.) дүниеге келуіне ерекше мән бергенімен, оны тек ерекше және өте жақын шиіттерге көрсетіп: «Расында, менің ұлым менен кейінгі имам»,- деді. Басқа жағынан, шиіттердің имаммен өзімен тікелей байланысы күннен-күнге азайып, тіпті Самарра қаласында халыққа хат арқылы немесе арнайы өкілдер арқылы жауап берді. Осылайша ол халықты ғайып заманының жағдайы мен шарттарын қабылдауға және имаммен тікелей байланыстың болмауына дайындады.

Имам Хасан Аскари (ғ.с.) үй қамауында болғанымен, олардың халықпен байланысын үзбеу үшін әкесі имам Хади (ғ.с.) сол мақсатта құрған «өкіл желісін» кеңейтті. Сондықтан да Куфа, Бағдат, Нейшабур, Құм, Хорасан, Мадаин, Йемен, Рей, Әзірбайжан, Самера, Джурджан мен Басрада Әһле-Бәйт ізбасарларының жарқын жүздері мен көрнекті тұлғалары арасынан өкілдер сайланды. Олар діни ағартушылыққа және үмбетті адасудан сақтауға мүдделі болды. Мұсылмандардың сеніміне қауіп төнген және имам Хасан (ғ.с.) тарапынан залалсыздандырылған оқиғалардың бірі сол дәуірдегі құрғақшылықпен байланысты. Көптен бері жаңбыр жаумай, халықтың жағдайы қиындаған болатын. Үкімет қызметкерлері жаңбыр сұрап қалай дұға етсе де, бір топ христиан жиналып, далаға кеткенше хабар болмады. Олардың арасында дұға жасай  бастаған кезде, аспаннан жаңбыр жауа бастаған кәрі монах болды. Бұл мәселе келесі күні қайталанып, монах дұғасын  бастағанда екі рет жаңбыр жауа бастады. Көптеген мұсылмандар Исламның шынайылығына күмәнданып, христиан дініне бет бұратын жағдайға жетті. Осы кезде халифа имамды (ғ.с.) шақырып, одан өлген Алла елшісінің ата-бабаларының үмбетін табуды сұрайды. Үшінші күні христиандар дұға оқуға шыққанда, имам Аскари (ғ.с.) да серіктерімен бірге сол жерге келді. Дұға ету үшін қолын көтерген монахқа қараған бойда ол қызметшісінің біріне оң қолын алып, саусақтарының арасындағы нәрсені шығаруды бұйырды. Әлгі құл оның қолынан бір сүйекті алып тастады. Имам (ғ.с.) сол сүйекті алып, монахқа: «Енді жаңбыр сұра!» - деді. Бірақ бұл жолы жағдай басқаша алға жүріп,  адамдар бұлтқа толған аспанның кенеттен ашылып, күннің жарқырағанын көрді. Халифа имамнан (ғ.с.): «Бұл не сүйек?» деп сұрады. Имам: «Бұл адам пайғамбарлардың бірінің қабірінің жанынан өтіп бара жатып, осы сүйекті сол жерден алды және [илаһи заң бойынша] пайғамбардың сүйегі жаңбыр жаумайынша ешқашан көрінбейді», - деді. Осылайша, имам Хасан Аскари (ғ.с.) басшылығымен мұсылмандарды діннен шығарып, христиандыққа апаратын бүлік жойылды.

Аббаси халифалары Кербала мен имам Хусейннің (ғ.с.) қасиетті кесенесінің көтерілістер мен қозғалыстардың шабыт көзі екенін басынан түсінді. Бір қызығы, Аббасилердің өздері Хусейннің (ғ.с.) қантөгіс туы мен ұранымен маруанилерге қарсы көтеріліп, Аббаси үкіметін құрады. Бірақ үкімет орнағаннан кейін алдымен Аббаси халифаларының екінші халифасы Мансур, одан кейін Харун  және Мутавакел имам Хусейннің (ғ.с.) кесенесі мен күмбезін қиратты. Осындай жағдайда имам Хасан Аскари (ғ.с.) имам Хусейннің (ғ.с.) «Арбағин зияратын» мұсылмандардың сенімінің белгісі деп атады.

Имам Хасан Аскари (ғ.с.): «Мүміннің бес белгісі бар: 51 рәкәт намаз оқу (17 рәкәт уәжіп намаз, 34 рәкәт нәпіл намаз), «Зиярате арбағин» зияратнамасын оқу, оң қолының саусағына жүзік тағу, сәжде жасаған кезде маңдайын жерге тигізу және намаз оқыған кезде «Бисмилләхи әр-рахман әр-рахим» деген сөзді дауыстап айту»,- деген. Имам осы сөзімен ізбасарларына намаздың дін мен шариғаттың тірегі болғаны сияқты, «Зиярате арбағин» мен Кербала оқиғасының да велаяттың тірегі екенін еске салды. Имам Хусейн бен Әлиді (ғ.с.)  шындықтың имамы ретінде еске алу хазіретті мәңгі етті. Бүгінде мың жылдан кейін әлемнің түкпір-түкпірінен жиырма миллионнан астам адамның хазіретке адалдығын жаңарту үшін Наджафтан Кербалаға жаяу жол өтуде.