Хазірет Зейнаб (ғ.с.) Антуан Бара көзқарасынан
(last modified Sat, 27 Jan 2024 15:14:33 GMT )
Қаң 27, 2024 21:14 Asia/Almaty
  • Хазірет Зейнаб (ғ.с.) Антуан Бара көзқарасынан

Раджаб айының 15-і хазірет Зейнабтың (ғ.с.) дүниеден өткен күніне сәйкес келеді.

 

Раджаб айының 15-і хазірет Зейнабтың (ғ.с.) дүниеден өткен күніне сәйкес келеді. Куфа әйелдері оның тәпсірлерінен сабақ алу және оның шешендігі мен сөзінен мұсылман әйелінің жауапкершілігін білу үшін онымен кездесуді күтетін. Ол Кербала оқиғасындағы сабырлығы мен даңқымен және өзінің үлкен білімімен екіжүзділердің әшкерелеп, тарих пен Мұхаммaд (с.ғ.с.) заңын қайта құру үшін Хусейн (ғ.с.) көтерілісінің хабаршысы болды.

Оның қабірі Сирияда. Қазір 1400 жылдан кейін Ауғанстан, Пәкістан, Ирак, Ливан және ИИР сияқты басқа елдерден хазіреттің іхбасарлары тек хазірет Зейнабтың (ғ.с.) қасиетті кесенесін қорғау үшін бұл елге аттануда. Олар "кесенені қорғаушылар» ретінде танымал болды. Олар Исламның беделіне күмән келтірмес үшін және басқа Зейнабтар жауыздардың тұтқынында қалып қоймау үшін өз жандарын құрбан етті.

Ақила Бәни Хашим деген атпен белгілі хазірет Зейнабтың (ғ.с.) өмірі туралы көптеген кітаптар жарық көрді, олардың әрқайсысы хазіреттің (ғ.с.) өмірін әртүрлі көзқараспен қарастырады. Ол Алла Елшісінің (с.ғ.с.) ұрпағы, хазірет Әли (ғ.с.) мен Фатиманың (ғ.с.) қызы және көптеген қасиеттер мен кемелдіктерге ие.  Әдетте, бұл асыл және тарихшы тұлғаның өмірі Кербала мен Шамның қайғылы көріністерінде қысқаша баяндалады. Осы арада христиан жазушысының хазірет Зейнабқа (ғ.с.) деген құлшынысының көрінісі әрбір құлшылық етуші үшін міндетті түрде оқылады.

"Зейнаб Фаряд Фарманд" – христиан жазушысы, зерттеуші және журналист доктор Антуан Бара шығармасының аудармасы, оның араб мәтіні «Зейнаб Сарха Акмлат Масирах жол» деп аталады. Антуан Барра шиизм мектебін илаһи сүйіспеншіліктің ең жоғарғы дәрежесі ретінде таныстырады және Пайғамбардың (с.ғ.с.) әулеті туралы жан-жақты зерттеулерімен имам Хусейнді (ғ.с.) тек шиіттер немесе мұсылмандар емес, бүкіл әлемге тән деп санайды.  Ол «Хусейн  - діндер гауһар тасы» терминін енгізді. «Зейнаб Фарид Ферманд» кітабын жазу үшін 10 жыл ізденіп, зерттеген ол кітапты жазуға неге сонша уақыт кетті деген сұраққа жауап берді. Ол былай деп жауап береді: «Мен бұл кітапты 10-нан астам рет жаздым, бірақ дереккөздерге жүгінген сайын жаңа мағыналар тауып, қайта жаздым». Антуан Бара бір сұхбатында имам Хусейн (ғ.с.) қозғалысындағы Зейнабтың рөлі туралы былай дейді: «Егер Ислам дінін Мұхаммад (с.ғ.с.) жаратып, имам Хусейнмен (ғ.с.) жалғасқан болса, Ашура қозғалысы да Имам Хусейнмен (ғ.с.) жаратылып, хазірет Зейнабпен (ғ.с.) жалғасқан деп есептеймін. Имам Хусейн  (ғ.с.) Ашура қозғалысы мен көтерілісі кезінде өзімен бірге басқа адамдарды да бірге алып жүре алатын еді, бірақ хазірет Зейнабты (ғ.с.) оның бойындағы беделі мен лайықтылығын көргендіктен өзімен бірге алып кетті. Язид сарайында, Дар әл-Aмаре сарайында және Ибн Зияд сарайында қуаныш пен құмарлық отын әлі де жанып тұрған хазірет Зейнаб (ғ.с.) болды. Бұл қозғалыс жалғасты, өйткені Язид барлық ер балаларды жойғысы келді және осы себепті ол хазірет Зейнаб (с) туралы ойламады. Хазірет Зейнаб (с) бұл мүмкіндікті пайдаланып, Кербала оқиғасының хабаршысы бола алды».  

Хазірет Зейнаб: «Мен Кербалада сұлулықтан басқа ешнәрсе көрмедім» деген осы әйгілі сөйлемі осы христиан авторы үшін қызық болғаны соншалық, ол кітабының бір тарауын осы атпен арнап, былай деп жазды: «Адам баласы қалайша осылай болуы мүмкін? Қанша қиыншылықты сұлулықтың көрінісі деп санай  ма? Көпшілік ол кезде бұл сөйлемнің мағынасын түсінбеді, бірақ оның мәні тарихта көрінеді».Антуан Бараның кітабында хазірет Зейнаб (ғ.с.) Кербала оқиғасында ғана  емес, өмір бойы ерлік көрсеткен, ал хазірет Зейнептің (ғ.с.) Кербалада көрген азаптары жинақталып, азап ретінде келтірілген. оның өмірінде азап шеккені.. Бара былай дейді: «Пайғамбар заманның ең шешен адамы болған, оның бұл қасиеті оның балаларына да дарыған және олар да атасы сияқты шешендік пен шешендікте ең жақсы болған. Зейнептің ауруы оны Кербала қозғалысындағы маңызды және қиын рөліне дайындау болды. Ол кезде Ашура оқиғасының хабарларын жеткізуге ешкімнің шамасы келмеді, өйткені ол Наһж әл-Балағенің жаратушысының үйінде дүниеге келгендіктен,   Әлидің (ғ.с.) білім мен хикмет бұлағынан хикмет үйренді, Құран илаһи аяттары туралы ойланды   және дәлелдеу әдістерінен хабардар болды және Ислам мұраттарын қорғау ұстанымына ие болу еңбегіне ие болды.

Бұл христиан жазушысы кітабының бір бөлігінде хазірет Зейнабты хазірет Мәрияммен (ғ.с.) бірге атап өтіп, екеуінде ортақ сипаттар деп санап, олардың ұқсастықтарын айтады: «Осы екі асыл әулие көптеген нығмет пен қыиындықтарда бір-біріне ұқсас болған және бұл - илаһи хикмет, Зейнабты да, хазірет Мәриямды да «Қасірет анасы» деген лақаб атпен атаған. Зейнабтың атасы Мұхаммад Мұстафаның (с.ғ.с.) діні үшін құрбан болған Ашурадағы мәңгілік шайқас сахнасында ағасы Хусейннің қасында болуы оның күреске қатысуын және оның азаптары мен жетістіктерін білдіреді. Өлім алдында және қауіпті жағдайлардағы батыл ұстанымдары, сондай-ақ қорлық пен өте ауыр және жүректі ауыртатын трагедияларға төзе отырып, ол ағасының мәңгі қалуы және оның тарихтағы даңқты көрінісіне заңды түрде қатысады. Алланың қалауымен Исаны дүниеге әкелу үшін таңдалған Мәриям оны дүниеге әкеліп, емізіп,  тәрбиелеп, оның миссиясы кезінде болат өсиетпен оның қасында қалып, ұрып-соғуды, азаптауды, асуды көрді. Оның көрген азаптары Иса сияқты өлмейтін болды". Ол былай деп жалғастырады: «Бұл екі пәк әулие... Алладан басқа еш нәрсеге мән бермеген». Ақила тек қана байланысты және тәуелді болған нәрсе, Мәриям Эзра да дәл осындай тәуелділік пен тәуелділікке ие болды. Хазірет Зейнаб  өмірінде Алла Тағалаға жақын болды.  Анасы Заһра (ғ.с.) қайтыс болғаннан кейін оны ешкім көрмеген, ол үйден сирек шығатын.  Ол күндіз отбасының қызметінде болды, түндерін ғибадатпен өткізді. Ақила өзінің тақуалығы мен тақалығы, толық сенімділігі, шыншылдығы және пайғамбарлық мінез-құлқы арқасында және Алла Тағала оған имам Хусейн (ғ.с.) көтерілісіне қатысу міндетін тапсырған кезден бастап істердің ертеңі мен соңы туралы хабардар болды. Ол жақсылық жасауға, жамандықтан тыюға тырысты және оның барлық салдарын қабылдады.

Антуан Барра илаһи тұлғаны Құдайдың белгілері ретінде таныстырады және былай деп жазады: «Бұл таңдалған пәктердің жандары мен жандары өздеріне Алланың рақымының белгісі және басқаларға жақсы ескерту және сабақ болуы үшін, сондай-ақ жала мен өтірікпен бетпе-бет келу үшін денелерінің алдында ауыр апаттарға дайын болды. ақиқатқа жамылып, надандарды адастырады. Бұл Алланың лайықты қамқоршыларына, миссияның ауыр жүгін көтеруге дайын және Алла оларды адамзат қоғамдарының қозғалыс жолына тарих кезеңдері олардың қолдарында аяқталып, басқа кезеңдер басталатындай етіп қойғанына тән қасиет. Алла олардың ойларын түзеп, өсекшілер мен бүлікшілермен қисынды түрде күресіп, ізгі ниеттеріне көмектесулері үшін оларға ашық көзқарас пен айқын көзқарас берді...

Міне, осы арада шәһид әйелдердің басшысы, Ислам пайғамбарының (с.ғ.с.) сүйікті немересі Зейнаб (ғ.с.) он төрт ғасырдан кейін де адамзат жолына нұрын таратты.