Исфахан қаласындағы ирандық еврейлердің синагогалары
(last modified Tue, 16 Apr 2024 14:33:41 GMT )
Сәу 16, 2024 20:33 Asia/Almaty
  • Исфахан қаласындағы ирандық еврейлердің синагогалары

Иранның орталығындағы Исфахан қаласы барлық илаһи діндердің туризмі үшін қолайлы орын берді. Яһуди синагогаларының болуы және оларды қалпына келтіру мен күтіп ұстау Иран Ислам Республикасының осы елдегі діни азшылықтардың бостандығына көңіл бөлуінің белгісі.

Исфаханға қоныстанған еврейлер «синагогалар» деп аталатын ғибадатханаларды тұрғыза алды. Бұл синагогалар әртүрлі дәуірлерде қоныстанған және қазір де олардың Қаджар дәуірінен тарихи үлгілері бар.

Бұл синагогалардың архитектурасы армян шіркеуіне ұқсайды, тек синагогалардың ішкі безендірулері жоқ, себебі еврейлер қабырғаларға адам бейнесін салмайды.

Декорацияға келетін болсақ, синагогалардың ғимараттарында иллюстрациялар қолданылған және діни рәсімдер орындалатын платформалар жоқ; Исфахан еврей синагогаларының архитектуралық стилі қарапайым, қоршаған ортамен үйлесімді және тұрақты.

Осы уақытқа дейін Исфахан қаласындағы жеті синагога Иранның ұлттық ескерткіштер тізіміне тіркелген.

 

  •  Шая аму синагогасы

Исфахандағы ең көне синагога - Джойбаре ауданындағы  Шая аму синагогасы, ал Атик алаңының жанындағы мұсылмандар төңірегіне ең жақыны Мелансиан синагогасы деп аталады. Күмбез тәрізді аркалардың әрқайсысының үстінде бұл синагоганың ішкі көрінісін қажетті жарықпен қамтамасыз ететін шатырлар бар. Аталған синагоганың сырты қарапайым және қарапайым, іші әртүрлі массивтермен безендірілген.

Ішінде қарапайым әшекейлері бар Шая аму синагогасы.

 

  • Молла Джейкоб синагогасы

Ол Исфахани ақыны Камал ад-Дин Исмаил мазарының жанында және Джойбаре төңірегінде Камал көшесінде орналасқан және жүз жыл.

Сол кесененің жертөлесінде Исфахандағы еврей қауымының бірқатар ақсақалдары, соның ішінде оның негізін қалаушы да жерленген. Ғибадатханаға кіру шығыс жақтың оңтүстік бұрышынан орын алады; Бұл вестибюльдің екінші бөлігінде оңтүстік беткейде жарты қабатты ғимаратқа жалғанған әйелдер бөліміне қатысты баспалдақ бар. Таурат стендінің үстіндегі терезе бұл ғимараттың маңызды және әсерлі элементтерінің бірі болып табылады, ол Құдсқа қарайтын терезе болуы туралы діни жарлықты орындайды. Бұл синагогалардың кеңістіктік құрылымы көптеген Джобаре синагогалары сияқты орталық үй күмбезінен тұрады.

Жүз жылдан астам жасы бар Молла Джейкоб синагогасы

 

  • Меланисан синагогасы

Бұл ғимараттың тарихы 87 жыл бұрын аяқталған және өте қарапайым сыртқы көрінісіне қарамастан, бұл Исфахандағы ең әдемі синагогалардың бірі болып табылады. Бұл синагоганың деңгейі көше еденінен шамамен бір метр төмен. Бұл ғимараттың өтпелі элементі -   ауласына апаратын шағын вестибюль. Бұл синагога негізінен басқа синагогаларға ұқсас болғанымен, оның төбесін жабу тәсілі басқалардан ерекшеленеді. Бұл синагогада көптеген әшекейлер көрінетін Таураттың ең әдемі орындарының бірі бар.

Бұл синагоганың батыс жағындағы екі үлкен терезелері бар, олар Таурат орнына қатысты симметриялы түрде орналастырылған. Әйелдер бөлімі шығыс жағында бір қабатта орналасқан және синагога кеңістігіне қандай да бір түрде қосылған.

Меланисан синагогасы

 

  • Шукра синагогасы

Бұл синагоганың перделерінің бірінде жазылған күн иврит тілінде 5569, яғни ол 198 жыл бұрынғыға жатады.

Техникалық сипаттамаларға сәйкес, кіреберіс есіктен өткеннен кейін біз көше деңгейінен үш қадам төмен түсетін және сыртқы ортамен байланысты толығымен үзетін қараңғы дәлізге кіреміз. Синагогаларда мұндай қасиетті қалыптастырудағы мақсат – адамдардың назарын, сыртқы әлеммен байланысын үзіп, ғибадатханаға кіруге дайындау.

Шукра синагогасы

 

  • Кетер Дэвид синагогасы

Қазіргі уақытта Кетер Давид синагогасында ет-халал жануардың терісіне жазылған 500-ге жуық ескі Таурат бар, еврейлердің әдет-ғұрыптары мен дәстүрлері бойынша оның бір бөлігі жыл күндері оқылады. Олар Тауратты жылына бір рет оқиды.

Кетер Дэвид синагогасы

 

Ирандағы діни азшылықтар көптеген бостандықтарға ие және ешбір кедергісіз ғибадат пен діни әрекеттерін жасай алады. Бұл кейбір еуропалық елдердің мұсылмандық әрекеттерге рұқсат бермеуіне, тіпті мұсылман қыздардың өз дінін қалаған хиджабымен мектептерге бара алмайтындығына қарамастан.

 

Ирандағы еврейлер діни жоралғыларын еркін орындап қана қоймай, осы елдің парламентінде өз өкілдерін де иелене алады. Израильде бұл болмайды, ал Құдстың басқыншы режимі сол жердің негізгі тұрғындары, яғни мұсылмандардың саяси істерге араласуына жол бермейді.