Шиіт имамдардың (ғ.с.) жұмысшылардың құқықтары туралы 4 ескертуі / Халықаралық еңбекшілер күні
(last modified Wed, 01 May 2024 16:19:29 GMT )
Maм 01, 2024 22:19 Asia/Almaty
  • Шиіт имамдардың (ғ.с.) жұмысшылардың құқықтары туралы 4 ескертуі / Халықаралық еңбекшілер күні

Шиіттік және исламдық дереккөздерге сүйене отырып, жұмысшының қабілетін арттыру өрісін көтеру - міндет.

 

Діни рауаяттардың бірінде былай деп айтылған: «Кімде-кім жұмысшыға зұлымдық жасаса, оның жалақысы мен жалақысына қиянат жасаса, оның барлық жақсылығы жойылады».

Исламдық хадистер мен рауаяттарда, әсіресе шиіт дінінде еңбек сауабы көп дүниелік және ақыреттік амал ретінде айтылады. Демек, Алла жолындағы жиһадшы атағы отбасының өмірін басқаруға тырысқан жұмысшыға қолданылады. Осы тұрғыда және Халықаралық еңбекшілер күніне орай шиіт имамдарының осы мәселеге қатысты 4 ұсынысы мен екпінін қарастырамыз.

 

1.Алдымен жалақыны анықта, сосын жұмыс

Шиіттердің бірінші имамы және Алла елшісінің мұрагері Имам Әли (ғ.с.) былай дейді: "Алланың пайғамбары  (с.ғ.с.) жұмысшының жалақысын белгілемей тұрып жалдауға тыйым салған". [Ләйхазра әл-Фақих, 4-том, 10-бет.]

 

2. Еңбекақыны тері құрғамай тұрып төлеу

Шиіттердің алтыншы имамы, Ислам пайғамбарының (с.ғ.с.) ұрпағы имам Садық (ғ.с.): "Олардың (жұмысшылардың) терлері құрғамай тұрып, жалақыларын төле". [Әл-Кафи, 5-том, 289-бет.]

 

 3. Христиан мен мұсылманның және басқаның айырмашылығы жоқ

Саңырау және соқыр қария қайыр сұрап жүріп, мүміндердің әмірі Имам Әли (ғ.с.)-ның жанынан өтеді. Имам серіктерінен: «Бұл адам кім және неге қайыр сұрайды?», - деп сұрады. Олар: «Ол христиан», - деп жауап берді. Имам бұл пікірді сынап: «Сен одан ол жұмыс істей алғанға дейін жұмыс алдың, ал енді қартайып, жұмыс істеуге күші жетпеген соң, оны қамтамасыз етуден тартындың ба? Оның өмірін үкімет қазынасынан қамтамасыз ет",- деді. [Васаел аш-Шиа, 15-том, 66-бет.]

 

4. Ең лас күнәлар

Имам Садық (ғ.с.): "Ең   лас күнә – үш күнә: тілсіз малды өлтіру, әйелдің мәһірін бермеу, жұмысшының ақысын бермеу".   ([Макарам әл-Ахлақ: 1/506/1752.])