Бізге христиандар мен еврейлерді бауырларымыз деп санауды үйретті
(last modified Tue, 14 May 2024 16:15:23 GMT )
Maм 14, 2024 22:15 Asia/Almaty
  • Бізге христиандар мен еврейлерді бауырларымыз деп санауды үйретті

«Ислам – диалог пен өмір діні» атты халықаралық конференция осы айда Бразилияның Сан-Паулу қаласында Бүкіләлемдік Әһли Бәйт (ғ.с.) ассамблеясының Бас хатшысы Реза Рамезанидің арнайы қонақ ретінде қатысуымен өтті.

Бұл конференцияға Бразилия Әділет министрлігінің өкілі, осы елдің кардиналдары конфедерациясының өкілі, Сан-Паулудың кейбір діни қызметкерлері мен христиан тұлғалары, Бұл қала мен Сан-Паулу штатының саяси қайраткерлері және Оңтүстік Американың бір топ ғалымдары, миссионерлері мен діни қайраткерлері қатысты. Сөз сөйлегендер діндер мен діндер арасындағы диалогтың қажеттілігіне тоқталып, Рамазанидің осы конференцияға қатысуына ризалығын білдірді. Төмендегі мәтін Реза Рамезанидің бірқатар исламдық және шииттік көзқарастар туралы сөзінің таңдамалы бөліктері болып табылады.

Өзіңді біл

Дүниежүзілік Әһле Бәйт ассамблеясының (ғ.с.) бас хатшысы Рамезани осы конференцияда сөйлеген сөзінде шиіттердің көзқарасындағы ғылымның маңыздылығына тоқталып: «Ғылым – барлық жақсылықтың негізі, ал надандық – барлық нәрсенің негізі. зұлымдық, ал надандық барлық зұлымдықтың негізі.

Адам өзін дұрыс таныса, Құдайын да таниды. Хазірет Әли (ғ.с.) бір рауаятында: «Кімде-кім білсе, оның жаны басқа біреуге ұқсайды, ал кім надан болса, оның жаны надан басқа біреу сияқты болады», - деген. Адам өзін дұрыс таныса, басқаларды да дұрыс таниды және оның білімі басқалардан жоғары болады. Бірақ надандыққа қасірет! Бірінші надандық – өзіне деген надандық. Кім өзін білмесе, әрі тайып, бірде адасады. Егер адам өзі адасқан болса, ол басқаларды да адастырып, басқаларға қарағанда надан болады. Бәрімізге өзімізді тану, «Жанды тану» тапсырылды. Аристотель өз академиясында былай деп жазды: Өзіңді біл, өзін-өзі тану адамның өсуінің құпиясы және адамды барлық адамдарға сезінеді.

Имам Әли (ғ.с.) – әділет үні

Ол сөзін жалғастырды: «Хазірет Амир әл-Мүменунді (ғ.с.) барша мұсылмандар қабылдады. Шиіттер оны имам деп санайды, ал сүннит ғалымдары хазірет хазірет Әлидің (ғ.с.) төртінші халифа ретінде қабылдады. Хазіреттің (ғ.с.) көрнекті белгілері бар, олардың бірі - әділеттілік.  Джордж Джардақ  – ливандық әйгілі христиан жазушысы, ол хазірет Әли (ғ.с.) туралы бес томдық «Сут әл-Адале» атты өте жақсы кітап жазған және бұл кітаптың қысқаша мазмұны бір том болып басылып шықты. Мен бұл кітапты испан және португал тілдеріне аударуды ұсынамын. Джордж Джардақ хазірет Амир әл-Мүмининге (ғ.с.) ғашық және оны жақсы көреді».

Реза Рамезани, Дүниежүзілік Әһли Бейт (ғ.с.) ассамблеясының бас хатшысы «Ислам – диалог пен өмір діні» атты халықаралық конференцияда

 

Әңгімелесетін бол

Дүниежүзілік Әһле Бәйт (ғ.с.) ассамблеясының Бас хатшысы былай деп қосты: «Хазірет Амир әл-Мүминин (ғ.с.) «адамдар екі топ, діндар бауырлар тобы және жаратылысында саған ұқсас топ» деген. Бізге христиандар мен еврейлерді бауырларымыз деп санау үйретілді. Яғни, Мұса пайғамбардың немесе Иса пайғамбардың ізбасарлары, ардақты Пайғамбар (с.ғ.с.) олардың барлығымен сөйлесіп, өз дәлелдері мен қисындарын келтіретін. Бір жерде Алла ардақты Пайғамбарға (с.ғ.с.): «Айт, сен де өз қисыныңды, сөзіңді айт, бірге сөйлесейік», – дейді. Ештеңені қабылдамайтын адам болса да, онымен «Уа, кәпірлер» деп сөйлесіп, қисынды айт! Бұл диалог. Егер олар сіздің логикаңызды түсінбесе және сіздің дәлеліңізді қабылдамаса және сізді мүлдем қабылдамаса, онда олардың сізге айтқан сөздеріне сабыр ету керек: «Ал олардың айтқандарына сабыр ет». Егер сіз оларды тастағыңыз келсе, олардан жақсы жағынан аулақ болыңыз».

Пайғамбардың Әһле Бәйті – әңгіменің жетекшілері. Рамазани пәк имамдарды (ғ.с.) диалогқа жетекші деп санап, түсіндірді: «Имам Садық (ғ.с.) мен Имам Реза (ғ.с.) сияқты имамдарымыз бен дін жетекшілеріміз христиандар мен зороастризмдерді қоса алғанда, барлығымен сөйлесетін. Біз бір-бірімізбен сөйлесіп, бір-бірімізді түсініп, сыйлауымыз керек

Ислам бейбіт өмірді насихаттайды, ол араб тілінде «әт-Таайш ас-Салами» деп аталады. Адамдар бірге болуы керек. Ислам коммуникацияны дамытуды жақтайды. Оған адамның өзімен қарым-қатынасы, басқалармен қарым-қатынасы, Құдаймен қарым-қатынасы, табиғатпен байланысы жатады. Ислам табиғатты бүлдірмеуге, оны ластамауға ерекше мән береді. Жануарлардың құқықтары туралы да айтады!

 

Жау елінің ағаштарын кеспе

Осы діни оқу орны және университет ұстазы былай деп қосты: "Бізде 1250 жыл бұрын имам Саджадтың (ғ.с.) құқық туралы трактаты 50-ден астам құқық жазылғаны туралы құжат бар. Пәк имамдардың (ғ.с.) табиғатқа қатысты өте әдемі рауаяттары бар, "Егер жаумен соғыссаңдар, жау жерінің ағаштарын кеспеңдер немесе өрттемеңдер, бұлар қоршаған орта, олардың жерін, ауыз суын ластамаңдар". Құранда да, хадистерде де қоршаған ортаға қатысты егжей-тегжейлі сөз болған

Дереккөз:

Нуризаде Касри, Самане. 1403. Мәшһүр имамдар (ғ.с.) диалогтың жетекшілері болды/Қасиетті нәрселерді қорлауға болмайды