Соғысты тудыратын Голливуд оқиғасы АҚШ-тың жаһандық араласуына жол ашады
2001 жылдың 11 қыркүйегінен кейін американдық киноиндустрия өзінің күн тәртібіне Голливудтың бұрынғы стратегияларының үйлесімі болып табылатын жаңа стратегияны қойды. Бұл стратегия жек көрушілік пен исламофобияны таратудан басқа ештеңе әкелмеді.
2001 жылдың 11 қыркүйегіне дейін Американың сыртқы жаулары «басқалар» ретінде бұл елге алыстан әсер етті. Соғыс кезінде «жау» қалаларды қиратса, қырғи-қабақ соғыс кезінде қалаларды екіге бөлді. Бірақ мұның бәрі алыс жерде болды, оның Голливуд киносындағы өкілдігі аяушылық пен қорқынышты тудырса да, ақыр соңында қауіпсіздікті қамтамасыз етті. Бірақ 11 қыркүйектегі оқиға АҚШ қауіпсіздігінің осал екенін көрсетті және Американың қауіпсіздік және әскери шараларын күшейтуге жол ашты. Осы кезеңде 11 қыркүйекке дейін қолданылған барлық қолданыстағы дискурстар «терроризммен күресу» дискурсының айналасында жиналуға шақырылды. Бұл алдыңғы дискурстар «Екінші дүниежүзілік соғыста жаһандық рөл ойнау», «қырғи-қабақ соғыс атмосферасы төңірегінде шпиондық ойын дискурсы» және соңында «қырғи-қабақ соғыс аяқталғаннан кейін және 11 қыркүйекке дейінгі Армагеддон дискурсы» болды. Осы идеологиялық схемаға сәйкес, американдықтар «ішкі топ» және басқаларды «сыртқы топ» ретінде бөлді және сөйлегенде «біз» және «олар» есімдіктерін қолданды.
Егер терроризммен күрес дискурсы үш негізгі элементтен тұрады деп айтуға болады: құрбан, террорист және қаһарман (соғысушы), бұл жаңа дискурста өткен үш дискурстың да ізін байқауға болады. Қайта құру және жаңа жаһандық рөлді ойнау құрбанның, шпиондық ойынның және террорист түріндегі бөлінудің және ақырында Голливуд фильмдеріндегі кейіпкердің (жауынгер) рөліндегі Армагеддон дискурсында қалыптасады. Голливуд кинематографиясының терроризммен күрес дискурсын қалай алға жылжыта алғанын және осы дискурстардың ішінен оған сенімділік бере алғанын көру керек:
1- Жәбірленушінің өкілдігі
11 қыркүйектің ең маңызды көріністерінің бірі - зардап шеккендерді көрсету және олардың азаптарын атап өту. Оқиға құрбандары оқиғаға дейін және оқиға кезінде қайтыс болғандардың қайғы-қасіреттерін көрсетті, сонымен қатар тірі қалғандар мен қайтыс болғандардың отбасыларының қайғы-қасіретін көрсетті. Сондықтан кез келген адам құрбан болуы мүмкін. «Тым жақын және тым қатты» (2011) фильміндегі балаға кезіккендердің барлығының жанашырлығы да соғыс уақытындағы қайта құру мен социализмді еске түсіреді және соғыс уақытындағыдай социализмге баса назар аударылады.
2- Жаудың бейнесі (басқалар)
11 қыркүйектен кейінгі кинематографиядағы «басқалар» бірі араб, мұсылман бейнелері түрінде пайда болды. Өтірік денесі (2008), Чарли Уилсон соғысы (2007), Түсіндіру (2007), Идалго (2004), Сириана (2005) және Темір адам (2008) - олардың барлығы Америкаға немесе америкалық тұлғаларға лаңкестер түрінде шабуыл жасайтын араб немесе мұсылман тұлғаларымен байланысты болды. Бұл мұсылмандарға жатқызылған лаңкестік қозғалыстар зорлық-зомбылықсыз және лаңкестік емес исламдық қозғалыстардың басым көпшілігімен салыстырғанда шағын азшылық болып табылады.
3- Қаһарманның бейнесі
11 қыркүйектен кейінгі лаңкестікке қарсы дискурстағы қаһарманның (күрескердің) басқалардан ерекшеленетін суперқаһармандық және жеңілмейтін қасиеті жоқ, тек белгілі бір идеологияны жеткізу үшін белгілерді алып жүруге жеткілікті. 11 қыркүйектен кейінгі барлық батырлардың жеткізуі тиіс идеология – ел үшін кек пен құрбандық. Осама бен Ладенді аулау және өлтіру оқиғасы баяндалатын «Түн ортасынан кейінгі 30 минут (2012)» фильмінде қарапайым, бірақ табанды әйел кейіпкерінің бірден-бір мотивациясы - оның кек алу сезімі мен патриоттық сезімі.
Осы үш компонентті біріктіру арқылы 11 қыркүйектегі американдық әңгіме және ол аяқталғаннан кейінгі оқиғалар негізінен араб/мұсылман лаңкестерінің бейнесімен лаңкестікке қарсы пікірталас шеңберін құрып, Американың қалаулы исламофобиясын таратқан әңгіме. Осының бәрі ол соғыс ашуды, экспансионизмді және Америка мен Батыстың Ислам әлеміне кезекті араласуын ақтау үшін әңгімелер жасады.
Бұл мақала Middle East Studies ғылыми журналында жарияланған «2001 жылғы 11 қыркүйектен кейін Голливуд киносындағы «басқаның» өкілдігі» мақаладан алынды.