Имам Хұсейн (ғ.с.) - батылдық пен қорғаныс үлгісі
Шағбан айының үшінші жұлдызы Хұсейн бен Әлидің (ғ.с.) туған күні.
Шағбан айының үшінші күні Исламның ұлық пайғамбарының немересі Хұсейн бен Әлидің (ғ.с.) туған күні. Хұсейн бен Әли (ғ.с.) көктемнің жаңбырындай берекелі тірлігі жанға жан мен сергектік сыйлайтын адамгершілік пен ерліктің үлгісі.
Хұсейн (ғ.с.) дүниеге келген кезде Алла Тағала Жәбірейілге Фатиманың (ғ.с.) сәбиінің дүниеге келуімен құттықтап, құттықтау үшін мың періштемен бірге жерге түсуді тапсырды.
Тәуратта «Хұсейн» (ғ.с.) деген құрметті есім «Шабар» (жақсылық) және «Шабир» (кішкентай арыстан) болса, Інжілде «Тааб» (таза) және «Тайиб» (таза) болып табылады. Оның лақап аттары – «Аба Абдалла» және «Сейд Шабаб Әһл әл-Жәннәт».
Әлемнің барша мұсылмандары хазірет Хұсейн бен Алидің (ғ.с.) туған күнімен құттықтаймыз!
Имам Хұсейннің (ғ.с.) өмірі оның ардақты атасы Мұхаммад (ғ.с.), әкесі Әли (ғ.с.) және анасы Фатимамен (ғ.с.) бірге адамның ең жоғары кемелдіктерімен безендірілгенін көрсетеді. Пайғамбар оны денесінің бір бөлігі және жәннат жастарының көшбасшысы деп атады. Пайғамбардың (с.ғ.с.) жүрегі мен жаны имам Хұсейн (ғ.с.) мен оның бауыры имам Хасанға (ғ.с.) деген мейірімділік пен сүйіспеншілікке толы еді.
Сүйікті Ислам елшісі (с.ғ.с.) бір топ сахабамен қонаққа бара жатыр еді, жолда көшеде ойнап жүргенін имам Хұсейнді (ғ.с.) көріп, оны ұстауға барады, бірақ ол қашып кетеді. Пайғамбар оның соңынан ерген сайын, ол басқа жаққа қарай қашты. Пайғамбар күліп, немересін ұстап алғанша қуды, үстап сүйді. Сосын: "Хұсейн меннен, мен Хұсейнненмін. Хусейнді жақсы көргенді Алла жақсы көрсін" деді.
Имам Хұсейн (ғ.с.) әр қырынан көрнекті тұлға болды. Оның сүйкімді жүзімен қоса, сүйкімді шешендігі бар еді. Ливандық лингвист және заңгер Алаели былай деп жазды: «Тарихта біз өздерінің ұлылығын белгілі бір дәрежеде әмбебап еткен ұлы тұлғаларды кездестіреміз. Бірақ Хұсейн бен Әлидің (ғ.с.) даңқы мен ұлылығы әртүрлі өлшемдерге ие, олардың әрқайсысы адами құндылықтардың бірін сипаттайды. Ол барлық жақсылықтың жиынтығы сияқты».
Имам Хұсейн (ғ.с.) мейірімділік пен адами қарым-қатынас ұмытылып бара жатқан қоғамда адамгершілік құндылықтарды жаңғырту және адамдар арасындағы қарым-қатынасты нығайту үшін жаңа қозғалысты бастады. Көпшілікке деген сүйіспеншілік пен жақындары мен мұқтаж жандарға мейірімділік таныту оның жоспарларының басында тұрды. Осыны сезіну үшін ол былай деді: «Уа, адамдар, жоғары адамгершілік қасиеттермен өмір сүріп, бақыт байлығына асығыңыздар. Біреуге жақсылық жасасаңыз, ол оны бағаламаса, уайымдамаңыз. Өйткені Алла ең жақсы сыйлық беруші. Адамдардың саған деген мұқтаждықтары сен үшін нығмет екенін біл. Ендеше, нығметтен құр қалма, Алланың жазасын берерсің», – деді.
Имам Хұсейн (ғ.с.) өте қонақжай болғаны тарихта айтылады. Халықтың өтінішін орындап, тыныштық беріп, кедей-кепшіктерге қамқор болды. Ол жалаңаштарды жабады. Аштарды тамақтандырып, кедейлермен бірге отырды. Қоғамның Хұсейн бен Әлиге (ғ.с.) деген құрметі оның халықпен бірге және олармен бірге болғаны және олармен достық пен араласудан қашпағандығынан болды. Оның сәнді сарайлары да, оны қорғайтын сарбаздары да болған жоқ. Имам Хұсейн (ғ.с.) ешқашан адамдардың дертін білмейтін тәкаппар адамдар сияқты өмір сүрмеген және адамдарға әрқашан кішіпейіл болатын.
Бұл ахлақтық мінез-құлық пен көзқарастардың тамыры имамның (ғ.с.) Аллаға және Қиямет күніне қатысты терең сенімдерінде жатыр. Ол өзін және адамның болмыстағы орнын терең танып, тамаша тәрбиемен безендірілген. Сол ұлық имамның тәлім-тәрбие ортасы да нұр мен тазалық араласқан табиғи ұйытқысы шексіздікке самғайтын. Имам Хұсейн Алла Елшісінің (с.ғ.с.) мектебінде және Фатима мен Әлидің қасында тәрбиеленген және олар сияқты барлық ізгі қасиеттермен безендірілген.
Алла Тағала илаһи адамдар мен хақ жолындағы миссионерлердің ерекшеліктерін сипаттай отырып, батылдықты олардың ең көрнекті қасиеттері мен ерекшеліктерінің бірі деп санап, былай дейді: «Сондай пайғамбарлар, Алланың нұсқауларын жалғастырып, Одан қорқады да, Алладан басқа ешбіреуден қорықпайды. Алла есеп көруде жетіп асады». («Ахзаб» сүресі, 39-шы аят). Сондай-ақ Алла Тағала «Маида» сүресінде Алла жолындағы жиһадшыларды Исламның ақиқаты мен асқақ мұраттарын қорғау жолында ешқашан жалықпайтын ержүрек адамдар деп санаған. «Алла жолында соғысады. Сөгіс берушілердің сөгісінен олар қорықпайды. Осы, Алланың қалағанына беретін ілтипаты. Өйткені, Алла өте кең, аса білуші». («Мәида», 54-ші аят). Хазірет Аба Абдулла әл-Хұсейн (ғ.с.) илаһи хабарларды уағыздаушы, батыл рухы мен ұлылығын сөзі мен ісімен танытқан айқын үлгісі. Ағасынан кейін он жылдай хидаят пен имамдықтың нұрлы күні болды. Бұл жылдардың тарихы имам Хұсейннің (ғ.с.) батылдығы, үлкендігі, әдептілігі мен шыншылдығы туралы баяндайды, онда ұлы даңқ пен сұлулықты көруге болады.
Имамның хатшысының батылдығы мен тәуелсіздігі оны ешбір залымға өзінің немесе басқа біреудің құқығын бұзуға жол бермеуге мәжбүр етті. Мәдина әкімі Уәлид бин Уқба бин Әби Суфиян Зи-Маруада қаржы мәселесінде имаммен жанжалдасып, имамның құқығын аяққа таптауды көздеді. Имам оған: «Аллаға ант етемін! Не менің ақымды әділ өтейсің, не қылышымды алып, Алла елшісінің мешітінде тұрып, халықты ант беруге шақырамын»,- деді. Имамның сөзін естіп, халықтың оны қолдағанын естіген Хаким имамның ақысын төлеуге мәжбүр болды. Бірақ имам Хұсейнді (ғ.с.) адамзат қоғамына көбірек танытқаны – оның өмірінің соңғы күндеріндегі, әсіресе Ашура оқиғасындағы әрекеттері.
Имам Хұсейннің (ғ.с.) есімі оның Қызыл көтерілісін еске түсіреді. Оның зұлымдыққа қарсы тұрудағы алтын дастаны әрқашан тарих беттеріне сән беріп, батылдыққа, әділеттілікке, жанқиярлыққа, құрбандыққа баулиды. Сол Пайғамбардың дәуіріндегі адамдарға дүниеден азат болу да, өз бауырластықтары да, Омеядтардың тұтқынынан құтылу да керек еді. Тәндік әуестен, дүниелік құмарлықтан бас тартпай, әлеуметтік тұтқыннан құтылу мүмкін емес екені анық. Имам Хұсейн (ғ.с.) олар үшін өмір мен өлімнің құнын тартуға тырысты, сонда олар Омеядтардың озбырлығына қарсы тұрып, шынайы өмірге және жоғары адами құндылықтарға қол жеткізу үшін азаттыққа қол жеткізе алады. Имам Хұсейн (ғ.с.) осылайша халықтың жан дүниесі мен жүрегіне еніп, барлық заман мен бүкіл әлем халқы үшін символға айналды. Ардақты Пайғамбарымыз терең сөзінде былай деді: «Мүміндердің жүрегінде Хұсейнге деген терең және жасырын махаббат бар. Ол жәннат есіктерінің бірі. Менің өмірім оның қолында екеніне ант етемін, Хұсейн жердегіден гөрі көкте ұлылықпен еске алынады және ол аспан мен жердің сәні».
Иран Ислам Республикасы хазірет Аба Абдулла әл-Хұсейнді (ғ.с.) құрметтеп, мадақтау үшін тарих пен адамзаттың көзі жарық жұлдызымен нұрланған Шағбан айының үшінші жұлдызын Исламның, революцияның және Иранның беделі мен ұлылығын күзететін ең батыл күштер «Сақшылар күні» ретінде атады. Имам Хомейни жолдауында былай деген: «Барлық отандастарды және әсіресе Ислам революциясының сақшыларын Шағбан айының үшінші күнімен құттықтаймын. Бұл қасиетті күнді «Пасдар күні» деп атағанымыз орынды. Бұл қасиетті күн – Хұсейн бен Әлиді (ғ.с.) үлгі еткен жанқияр адамдарды қорғау және құрметтеудің тамаша мүмкіндігі. Және олар наным-сенімінде, сөзінде, мінез-құлқында ең құнды илаһи ұғымдарды жүзеге асыруды өмірлерінің басты тақырыбы етіп қойған. Ашура мектебінің жоғары мәдениетінің аясында және Хұсейнді (ғ.с.) үлгі етіп, олар өздерінің маңызды миссияларын орындауда тамаша және мақтанышты рекорд жасады».