Имам Хұсейн (ғ.с.) адамзат надандық пен зұлымдықтан құтылуы үшін өзін және отбасын құрбан етті
(last modified Mon, 26 Aug 2024 04:12:23 GMT )
Там 26, 2024 10:12 Asia/Almaty
  • Имам Хұсейн (ғ.с.) адамзат надандық пен зұлымдықтан құтылуы үшін өзін және отбасын құрбан етті

Иран университетінің ұстазы имам Хұсейн (ғ.с.) миссиясының тек мұсылмандар үшін ғана емес, сонымен қатар барша адамзатты және әлемнің азаттық талап етушілеріне тиесілі екеніне тоқталып: «Осы себепті Арбаин хабарының әсер ету қабілеті бар»,- деді.

Иран университетінің ұстазы Сейед Масум Бақерпур былай деді: «Имам Хұсейн (ғ.с.) – барлық дәуірлер мен ұрпақтарға жататын көрнекті және теңдессіз тұлға, шын мәнінде ол барша ұлттық және көп дінді тұлға.

Pars Today агенттігінің Ислам республикасы ақпарат агенттігіне сілтеме жасаған мәліметіне сәйкес, ол Хұсейннің қозғалысы жеке емес, илаһи дәстүрі бар тарихи ағым екенін айтып, былай деп қосты: «Хазіреттің миссиясының тек мұсылмандар үшін ғана емес, сонымен қатар барша адамзатты және әлемнің азаттық талап етушілеріне тиесілі. Осы себепті Арбаин хабарының әсер ету қабілеті бар. Бүгінгі таңда ғашықтардың жүрегін баурап алатын ғажайып дүниенің магниттік тартымдылығымен Арбаин сияқты үлкен қауымды жинап, тарта алмайды..»

 

Арбаин - Ашураның нәтижесі

Бұл университет ұстазы Fars тілшісінің «Арбаин Ашурадан қалай туындады?» деген сұрағына былай жауап берді: «Шын мәнінде, Арбаин Ашураның өнімі және жемісі болып табылады және Имам Хұсейн (ғ.с.) Ашура күні талпынған және құрбан еткен барлық нәрсе Арбаинде орындалды». Бұл дін маманы Арбаинді имам Хұсейн (ғ.с.) мен оның серіктерінің ең әдемі ахлақ және мистикалық көрінісі деп жариялап, былай деп қосты: «Арбаиннің маңыздылығына тоқталатын болсақ, Имам Хұсейннің (ғ.с.) азабының Ислам пайғамбарының басқа Әһли Бәйтінің азаптарынан да ауыррақ екенін атап өту жеткілікті. Пайғамбар (с.ғ.с.) мен мүміндердің әміршісіне (с.ғ.с.) арналған арбаиндар да жоқ, Бұл Кербала апатының ауырлығы мен тереңдігіне жеткізеді».

Наһдж әл-Балаға ғылым және білім докторы: «Хазіреттің шәһид болуы оқиға болған күні ғана емес, олар әуелден шәһид болды. Өйткені Арбаин қажылығы бойынша оның таза қаны болған жүрегінің қаны кейбір адамдарды надандық пен ақымақтықтан құтқару үшін төгілген. Расында, дүниеде ұсталып, ақыретін дүниесіне сатқан адамдар ең сұмдық, ең төмен мінез-құлықпен», -деді.

 

Арбаиннің функцияларына сілтеме

Бақерпур Арбаиннің қызметі қандай болуы мүмкін деген тағы бір сұраққа жауап берді: «Арбаин – бәріміз оның қолшатырының астына жиналуымыз керек үлкен рухани қуат. Өйткені ол – ұлттардың ынтымағы, келісімі мен жанашырлығының себебі және шын мәнінде дүние жүзіндегі мүмін және мұсылман халқының эмоционализмінің, рационализмінің, жақындасуы мен бірлігінің ауырлық орталығы. Адамзат пен ислам қоғамы Машреб Хосейнидің мөлдір бұлағына шөлдеді».

 

Арбаиннің мәні – өркениет

Бүгінгі күні Арбаиннің әлеуметтік, саяси және мәдени функциясы бар екенін мәлімдей отырып, Бағарпур былай деді: Өйткені Арбаиннің табиғаты өзін-өзі жетілдіруді, қоғам құруды, өркениетті құруды және тиранияға қарсы тұруды және лас пен қорлаудың бәрін жек көруді білдіреді.

Әлеуетті арттыру Арбаиннің тағы бір қызметі екенін айта келе, университет ұстазы мынаны түсіндірді: «бұл маңызды себеп - халықтар мен әлемнің барлық азаттық сүйгіш адамдарының жүректерін біріктіріп, бауырластық рухын нығайту. Бұл көптікті бірлікке, келіспеушіліктерді достыққа айналдыру үшін жаратылыстардың барлық талғамдары мен мүдделерін өзіне жинаған Имам Хұсейннің (ғ.с.) махаббаты.

Бақерпур Арбаиннің үшінші функциясының үстемшілдікке қарсы екендігін көрсете отырып, былай деп түсіндірді: «Кез келген түрдегі үстем әрбір тірі пенде үшін айыпталады және оның әсері бар және жүрекке қатыгездік тудырады және адам рухын азаптайды».

«Наһдж ул-Балағаның» ғылым және білім докторы былай деп еске салды: «Исламның ұлық Пайғамбары (с.ғ.с.) дүниеден өткеннен кейін Исламның геометриясы ауытқу мен өзгеріске ұшырады, Бәни-Умайяд жүйесі олардың ең үлкен ортасы, ақиқатты өтірік, жалғанды ​​ақиқат етіп көрсететін мінбер болды. Осылайша 61 хижра жылы Ашурадан кейін Язид бәрі бітті, Хұсейн (ғ.с.) мен оның серіктері өлтіріліп, отбасы тұтқынға түсті деп ойлады».  

Бақерпур: «Имам Хұсейнге (ғ.с.) қарсы тұрып, сол қылмысты жасағандар өздері Ислам туралы уәжденушілер болды, ал Язид өзін Пайғамбардың халифасы деп таныстырып, имам Хұсейнді (ғ.с.) өз заманының имамына қарсы шыққан және Ислам үкіметіне қарсы шығып, қоғамдағы тәртіпті бұзып, үмбет арасында келіспеушілік пен алауыздық тудырған адам деп атады»,- деп сөзін жалғады.

«Расында, хижраның 61 жылы болған апаттар, хақ пен жалғандықты   бетпе-бет қойды, жалған Ислам діннің сыртқы қабығын алып, Исламды ақиқаттан айырды. Хазірет Әлидің (ғ.с.) «Наһдж ул-Балағеде» айтқанындай «олар Исламның киімін теріс кигізіп, шын мәнінде Исламды тамыры мен іргесінен жоюды көздеді»,- деді бұл дін маманы.

 

Арбаин – нағыз сабырлық пен байсалдылықтың символы

Бұл университет ұстазы сабырға үйретуді Арбаиннің төртінші қызметі деп жариялап: «Шүбәсіз, Арбаин Хазірет Зейнабтың (ғ.с.) осы тектілігі мен абыройының үлгісі болып табылатын шынайы сабырлық, табандылық және байсалдылықтың белгісі»,- деді.

Бұл дін маманы Хазірет Зейнабтың (ғ.с.) Кербалаға қарай жылжудағы және Ашура оқиғасы мен Ашурадан кейінгі рөлінің мадаққа тұрарлық екенін баса айтты: «Ардақты ағасын шәһид болғаннан кейінгі амалы, ағасының балаларының жетім қалуынан кейінгі жоспар құруы мен басқаруы, Ашурадан кейінгі дағдарысты бақылауға алуы, Имам Саджадты (ғ.с.) күтуі және оның өмірін аман алып қалуы, Куфадағы екіжүзділікті әшкерелеу, Язид үкіметінің іргетасын бұзу, Сирия халқының ұйықтап жатқан санасын оятудың көрнекті және тереңдігі соншалық, залым үкіметке қарсы көтеріліске негіз дайындай алды.

 

Тарихтың төзімді арыстан әйелі

«Наһдж әл-Балаға» ғылымдарының кандидаты сөзін былай деп жалғастырды: «Шам халқы тұтқынға түскендері және  тұтқындар керуенінің қайтып оралғаны туралы хабарды естігенде қатты толқыды және қуанды. Өйткені оларда ұзақ уақыт бойы имам Хұсейннің (ғ.с.) әулетіне деген өшпенділік байқалды, бірақ күтпеген жерден тарихтың осы өлмес арыстан әйедің сөзі оларға әсер етті.

Бақерпур бүгінде бізді өмірдің қиындықтары және ащылықтарындағы шыдамдылықтың бізге хазірет Зейнабтың қозғалысы мен мәдениетінен  үлгі алуды үйрететінін мәлімдеді: «Хазірет Зейнабтың сабырлылығы мен байсалдылығы болмаса, Кербала оқиғасы қалай мәңгілікке қалар еді? Хазірет Зейнабтың (ғ.с.) миссиясы, Зейнабтың сөзі, Зейнабтың сабыры мен табандылығы, Зейнабтың күш-қуаты мен ұлылығы, зұлымдық, күш пен озбырлық сарайын шайқаумен қатар,  Исламның кеңеюі мен өлмейтіндігіне, абыройы мен шынайы күшіне негіз болды және ол мәңгілік болды. Бұл Арбаин мен Ашураны дүниеге әкелген ұғымдар, олар мәңгі қалу үшін имам Хұсейн (ғ.с.) мен оның серіктері жанын қиды».

Бұл діни сарапшы: «Бүгінгі Арбаиннің жолдауы – мұсылмандардың бірлігі, ынтымағы және жанашырлығы» деп: «Зұлымдыққа қарсы тұру, қулық пен екіжүзділікті жою, азаттық, адами этика, сабырлық пен төзімділік, әділдікті іздеу Арбаин жолдауының маңызды ерекшеліктері болып табылады. Арбаинның маңызды жолдауы болып табылатын адам құқықтарын сақтауда бәріміз назар аударуымыз керек»,- деп мәлімдеді.