Жел 24, 2023 19:20 Asia/Almaty
  • Имам Хомейнидің мектебінде (62)

Имам Хомейнидің ерекшеліктерінің бірі оның көзқарастарын түсіндіру үшін ешбір өкілді немесе баспасөз хатшысын тағайындамауы болды.

 

Соңғы бағдарламада барлық саяси жүйелерде, әсіресе революциялық жүйелерде  кейбір адамдардың, топтардың және экономикалық және саяси ағымдардың елдің саясаттары мен бағдарламаларын жеке немесе топтық мүдделер бағытында итермелеу үшін саяси жетекшілерге ықпал ету әрекетіне тоқталдық. Саяси әдебиеттес қызығушылық топтары деп аталатын бұл адамдар немесе топтар көшбасшылардың дұрыс байланыс арналарын жауып, жаңалықтар мен ақпараттарды тарату арқылы саяси жүйенің көшбасшылары мен шешім қабылдаушыларының санасын өздерінің қалаған мақсаттарына бағыттауға тырысады. Имам Хомейнидің үлгі боларлық әдептілікпен бұл адамдардың немесе топтардың кез келген ықпалына тосқауыл қойып, оның лауазымына қиянат жасауға жол бермегенін де айттық.

Халықтың әртүрлі қабаттарымен тұрақты байланыс орнату, түрлі арналардан ақпараттар мен жаңалықтар алу, әртүрлі отандық және шетелдік БАҚ жаңалықтарын тыңдау және шенеуніктерді жағымпаздық пен текетірестен аулақ шынайы жаңалықтар мен талдауларға көндіру револцияның негізін қалаушысымен қолданылған ең маңызды құралдардың бірі болды. Ол оны жаңалықтар мен ақпаратты арналап, бағыттағысы келген адамдар мен қозғалыстарға қарсы тосқауылдар жасау үшін пайдаланды.

Имам Хомейнидің ерекшеліктерінің бірі оның көзқарастарын түсіндіру үшін ешбір өкілді немесе баспасөз хатшысын тағайындамауы болды. Көптеген жауапты адамдар, әсіресе имамның айналасындағы кейбір адамдар өздерін имамның сенімді адамы деп таныстырып, бұл кісінің кейбір сөздерін келтіріп, қоғамдағы саяси беделін көтеруді көздеді. Бұл жағдайды теріс пайдалану мүмкіндігін білген имам Хомейни өкілі жоқ екенін ресми түрде жариялады. Ходжат-ул-Ислам Мохташми имамның Париждегі туыстары мен серіктерінен осыған байланысты былай деді: «Парижде имамның баспасөз хатшысы және өкілі ретінде жергілікті және шетелдік журналистерге сұхбат бергендер болды. Имам: «Менің өкілім  жоқ, мен бұл мәселені жария етемін», - деді. Сондықтан ол әртүрлі тілдерде ағылшын, араб, француз, парсы тілдерінде үлкен әріптермен «имамның өкілі жоқ» деп жазылып, қабырғалар мен ағаштарға жапсырылған».

Имам өзінің ең сүйікті және ең сенімді серіктеріне де өзінің жеке немесе саяси істеріне араласуына жол бермеді, өйткені бұл істің жағымсыз салдарын жақсы білді. Имам Хомейни перзенттеріне сенім артса да, өзін оның өкілі ретінде таныстыруға да рұқсат бермеді. Ходжат-ул-Ислам Сейед Мұхаммад Дуаи осы тұрғыда былай дейді: «Имамдар ұлының ғылыми тұлғасын құрметтейтін. Марқұм қажы аға Мұстафа Хомейни білгір, философ және мужтахид ретінде танымал болған. Бірақ имам марқұмға өзінің сайлауалды саясатына араласуына ешқашан жол бермеген. Және марқұм қажы Мұстафа Мұстафа сияқты ең жоғары, ең көрнекті тұлғаға да өз атынан сөз сөйлеуіне рұқсат бермеді».

Саяси көшбасшыларға ықпал етудің бір жолы - олар жариялаған хаттар мен мәлімдемелерді әзірлеу. Басшылардың қарбалас жұмысының көптігіне байланысты саяси жүйенің басқармалары мен бөлімшелері алдымен мәселелер төңірегінде сараптама жұмыстарын жүргізіп, нәтижесін хат жобасы түрінде ұсынуы заңдылық. Бұл барлық саяси жүйелерде қабылданған процесс, бірақ мәселе саясаткерлер мен жоспарлаушыларға әсер етуді көздейтін адамдар немесе топтар өз мақсаттарына жету үшін осы мүмкіндікті пайдаланады.

Саяси жүйе жетекшісінің хат-хабарлары мен лауазымдарын өзі дайындайды дегенге сену мүмкін емес, бірақ имам Хомейни өзінің хаттарының жобаларын да өзі дайындаған сирек басшылардың бірі болды. Тіпті имамның кейде өзі түзетіп жазған қолжазба көшірмесі Ислам республикасының құжаттарында бар және бұл имам Хомейнидің қаншалықты саяси хабардар болғанын және оппортунистік адамдарға кез келген ықпал ету жолын жауып тастағанын көрсетеді. Ходжжат-ул-Ислам Ахмад Хомейни осы тұрғыда былай дейді: «Имам өте жылдам жазды, мысалы, ширек сағаттың ішінде үлкен бет. Бұл өте қиын, өйткені әрбір сөйлем маңызды және олардың жазудағы ерекше стилі болғанын көруге болады.

Имам Хомейни ықпалды адамдар мен топтардың әсеріне жол бермеу және шешім қабылдауда олардың ықпалына түспеу үшін қоғамдағы оқиғалардан жақсы хабардар болу үшін қоғамның әртүрлі топтары мен қабаттарымен байланыс орнатуға тырысты, Осылайша олар келіп түскен жаңалықтар мен ақпараттардың арнаға түсуіне тосқауыл қойды. Сондай-ақ шешім қабылдағаннан кейін ол ешкімнің немесе топтың қабылданған шешімді бұзуына немесе ол туралы дауласуына жол бермеді. Имамның бұл ұстанымы, әсіресе, жүйенің жетекшісі ретінде ел мен үкіметке қатысты мәселелерге түсініктеме беруі керек болған кезде өте маңызды және алға болатын жол болды. Осыған байланысты Иранның сол кездегі премьер-министрі: «Имамның үкіметті қолдауы оның бір рет және кездейсоқ деп аталатынын қолдайтындай емес еді. Имам барлық мәселені нақты түйіндеп, өте ойлы қозғалатын»,- деді. Әртүрлі топтар өз мәселелерінің әртүрлі ауқымын көтерді және имам оларды жақсы оймен қорытындылады және мәселелерді ой елегінен өткізгеннен кейін, кейін бір қорытындыға келгенде, олар бұл қорытындыға берік болды.

Имам Хомейнидің көрнекті ерекшеліктерінің бірі оның беріктігіне, батылдығына және өтпейтіндігіне қарамастан, достары мен серіктері бір шешімге келген жағдайда болды. Және олар нәтижені имамға көрсетті. Егер олар қабылданған шешіммен келіспесе, қарсылықтарын білдіре отырып, бұл шешімнің орындалуына рұқсат береді. Бұл көп жағдайда имамның пікірі дұрыс болып шыққанына қарамастан болды. Имамның бұл қасиеті оның серіктеріне деген сенімін де көрсетті. Имамның сахабаларының бірі Аятолла Мұсави Ардабили осы тұрғыда қызықты бір естелікті былай деп баяндайды: «Имам кейде әркімнің пікіріне қайшы келетін мәселеге қатысты пікір білдіретін, ол айтқан кезде бәрі мұның дұрыс екенін сезетін. Ауыл шаруашылығы министрлігінде бір адам туралы әңгіме болғаны есімде, имам оны сол қызметтен алып тастауды айтты, бірақ менің қызметшім Бехешти мырза мен Бахонар  мырза ол адамның жұмыстан босатылғанын дұрыс деп санамады. Имам: «Енді талап етсеңдер, бұл адамды қалдырыңдар, еш айыбы жоқ, бірақ кейін өкінесіңдер» деді. Біраз уақыттан кейін имамның сөзі мен пікірінің дұрыс екеніне көз жеткіздік. Тағы да сол адамдар имамға бардық.   Имам біздің сұхбатымызды тыңдауға дайын болды. Әдеттен керісінше, мен әңгіме бастадым: «Аға, біз сізге жақсы хабар беруге келдік, сіздің айтқаныңыздың рас екенін айту үшін келдік»,- дедім. Имам өз пікірін табандылықпен айтты: «Біз фактіге емес, ойымызға келген пікірге бағынамыз».   

Имам Хомейнидің ықпалды адамдар мен топтардың талпыныстарын жеңу әдістерінің бірі оның үйі мен айналасындағыларды бейтарап ұстау болды. Ол отбасы, оның айналасындағы адамдарға және оның серіктестерінің өз қызметтерін теріс пайдаланып, басқалардың ықпалына негіз жасауына қатты реакция білдірді. Ходжжат-ул-Ислам Аштиани осы тұрғыда қызықты бір естелікке тоқталып, имамның үйінің бейтараптығын сақтаудағы сезімталдығы мен дәлдігіне назар аударады: «Бәни Садрдың болмысы бізге түсінікті болған кезде біз оған немқұрайлы қарадық және оның әрекетіне қатты қынжылдық. Бір күні Бани Садр имаммен кездесуге баруы керек еді, бірақ оны кеңседегілер, тіпті үйді қорғауға жауапты әскер қызметкерлері де немқұрайлы қарсы алды. Имам Бәни Садрмен салқын қарым-қатынаста болғанымызды білгенде, бұл әрекетімізге ренжіді. Және барлық кеңсе мүшелеріне арнап,  мынадай тақырыппен хат жазды: «Менің кеңсемде барлық адамдар бейтарап болуы керек. Және белгілі бір топтың жағына шықпаңыздар және ешкімді қорлауға болмайды. Ислам этикасы 100 пайызға сақталуы керек. Ер адамдар бұлай істей алмаса, заң бойынша менің кеңсемнен кетуге міндетті». Сондай-ақ имам айналасындағыларға, әсіресе жақындарына ел ісінде шенеуніктерге кеңес бермеу керектігін, өйткені олар мұның саяси жемқорлық пен оппортунисттердің ықпалына әкелетінін білген болатын. Фариде Мостафави ханым осы тұрғыда былай дейді: «Имам әрқашан менің туыстарымның кеңес беруге хақысы жоқ деп айтқан».