Имам Хұсейннің (ғ.с.) ту көтерушісіне сәлем!
(last modified Fri, 24 Feb 2023 17:13:19 GMT )
Ақп 24, 2023 23:13 Asia/Almaty
  • Имам Хұсейннің (ғ.с.) ту көтерушісіне сәлем!

Бүгін имам Хұсейннің (ғ.с.) досы әрі көмекшісі хазірет Әбіл Фазл әл-Аббастың туған күні.

Бүгін періштелер бір күні ерліктің шырағын жағуы тиіс сәбидің туған күнін тойлап жатыр. Әлемге жауынгер келді, оның есімін әлем жауынгерлері үлгі тұтады. Ол батырлық тауы болған Әлидің (ғ.с.) ұлы. Әрі ерліктің сүтін берген  Умм әл-Бинин  атты арыстанның баласы. Бүгін бұл дүниеге сәби келді, ол Хұсейн бен Әлидің (ғ.с.) ақиқат пен білімнің  туын ұстаушысы болды. Құрбандық пен батырлықтың бейнесі болған Аббасқа сәлем!

Хазірет Аббастың туған күн құтты болсын!

Хазірет Әли (ғ.с.)  Фатима-Заһра (ғ.с.) дүние салғаннан кейін  Алла оған батыл перзент нәсіп етсін деп,  батыл әрі жақсы әулеттен шыққан әйелге үйленгісі келді.  Шежіре ғылымынан хабары бар інісі Ақил текті әулеттен бір ханымды таңдап  алып, соған үйленуді және өзі құда түсуге баруды ұсынды. Ақил хазірет Әлиге (ғ.с.) Фатима Қалабияны ұсынды. 

 Оның руы мен әулеті Бани Калаб өздерінің батылдығы мен батырлығымен теңдесі жоқ еді.  Ол таза, иманды, асыл да білімді ханым еді.  Бұл таңдауы ұнап,  Ақилды  Фатиманың әкесіне ұсыныс жасау үшін жібереді. Фатима оң  жауап берді және онымен хазірет Әли (ғ.с.) отбасын құрды.

 Хазірет Әбіл Фазл әл-Аббас (ғ.с.) Фатима  Калабия мен хазірет Әлидің (ғ.с.) тұңғыш ұлы, хижраның 26 ​​жылы  шағбан айының төртінші күні Мәдинада дүниеге келген.  Кейін анасы  Ум әл-Бәнин   деген лақап атпен танымал болды. Аббас әдемі жүзді және сирек  батылдыққа ие болды.  Оның тартымды жүзіне байланысты оны «Хашим әулетінің айы»  деп атаған. Кербала оқиғасында ол  имам Хусейн (ғ.с.) әскерінің туын көтеріп, балалар мен имамның үй-ішінің шатырларына              су әкелу міндетін атқарды. Ашура күні құрбандық шалып, шәһид болғаны үшін оның туған күні «Ардагер»  күні деп аталды.  Сол ардақты азаматтың ісі мен мінезінен үлгі алған  ардагерлер жанқиярлық, ерлік пен адалдықтың тағылымын алып, іс жүзінде дәлелдеді. 

Хазірет Әбілфазл  Аббас 15 жылға жуық берекелі ғұмырын ардақты әкесі хазірет Әлидің (ғ.с.) жанында өткізді.  Рауаятта: «Ақиқатында, Аббас бен Әли  (ғ.с.) оның жан дүниесіне әкесінің ризығындай ілім әкелді», - делінген. Ол ардақты әкесінен жоғары құндылықтарды үйреніп, барлық мәселеде оның қуатты қолы болды. Сефейн  шайқасында көрсеткен ерлігі мен батылдығын есіне алды. Сонымен қатар, ол имам Хасан мен имам Хусейннің  (ғ.с.)  рақымы мен мейірімінің астында өмір сүріп, соңғы мойынсұну осы екі асылдың  қызметінде болды. Аббастың бауырларымен жолдастығы мен жанашырлығы оның ой-пікірлеріндегі білім мен хикметтің шырынын тәтті етіп, исламдық  әдепті күн сайын тереңірек  тани түсті.

 Хазірет Аббас имам Хасанның (ғ.с.) көзі тірісінде халыққа әрдайым көмектесіп, мұқтаждықтарын өтеп отырды.  Бұл имам Хусейннің (ғ.с.)   имамдығы кезінде де, Ашураға дейін де жалғасын тауып, мұқтаж адам осы екі имамға көмек сұрап келгенде, хазірет Аббасқа имамының бұйрығын орындау жүктелетін болды. Оның ағасы  имам Хусейн (ғ.с.) жанында жоғары дәрежеде болды.   «Әкесі Әли (ғ.с.) Пайғамбардың (с.ғ.с.) жанында жоғары дәрежеге ие болғаны және мәселе туындаған кезде Пайғамбар алдымен Әлимен сөйлесетіні сияқты, Аббастың да имам Хусейнге (ғ.с.) деген көзқарасы осындай болды.  Имамға қандай да бір  мәселе түскенде ағасы Аббаспен бөлісіп, оны шешуін сұрайтын. Бұл мәселе  хазірет Аббастың  «қажеттерді қанағаттандырушы» деп аталуына себеп болды.     Сондықтан имам Хусейн (ғ.с.) өмірінің соңғы сәттерінде төсегінің басына келгенде: «Аллаға ант етемін, қазір арқам сынды», - деді.

Хазірет Аббас (ғ.с.) анасының тәрбиесімен  әдепті өмірінде бірінші орынға  қойды. Хазірет  Аббас (ғ.с.)  имам Хусейннің (ғ.с.) алдында ешқашан рұқсатсыз жерге  отырмағаны айтылды.  Рухани биіктікке, ағасының болмысының ұлылығына тәнті болды. Ол сыртқы сұлулық пен ішкі кереметті біріктірді.

 Адалдық - адам бойындағы ең маңызды қасиеттердің бірі және жақсы адамдарды танудың критерийі болып табылады.  Мінсіз басшыға адалдық – илаһи келісімге адалдықтың ең маңызды үлгілерінің бірі. Хазірет Аббас (ғ.с.) өмірінің соңына дейін келісіміне берік болды. Сол уақыттан бері тарихта  ислам және шиизм   адалдықтың  белгісі ретінде танылып, синонимге  айналды.

Кербала осы  батылдық пен адалдықтың  толық көрінісі болды. Хазірет Аббас бен  Әлидің (ғ.с.) адалдығын көрсететін тамаша көріністердің бірі Язид әскерінің қолбасшысы  Шемрдың имам Хусейннің (ғ.с.) шатырларына жақындауы болды. Ол Аббасты шақырып алып, өзіне және бауырларына қорғау хатын әкелді. Имам Хусейн (ғ.с.) Аббасқа:  «Шемр сені шақырып жатыр, оны жауапсыз қалдырма», - деді. хазірет Аббас Шемрге берген жауабында: «Саған, сенің басшыңа және сенің хатыңа Алланың лағнеті тисін. Алла елшісінің перзентіне қауіп төніп тұрғанда, бізді аман алып қалайын деппен»,- деді. Адамды  шындықты қорғауға жігерлендіретін маңызды қасиет – ар, намыс.  Ар, намыс – адам баласының зорлық-зомбылыққа, зұлымдыққа қарсы  тұрудың қозғаушы күші.  Имам Әли (ғ.с) : «Адамның намысы оның иманының белгісі»,- деген.  Хазірет Аббас бұл жоғары қасиетке кемелдікпен ие болды.  Тарихтың ең жігерлі адамдары Кербалада намысын қорғауға дайын екенін көрсетті, олардың ішінде Аббас бен Әлидің өз намысын қорғауы  тағы бір маңыздылыққа ие болды.  Сол ардақты азамат  қауіпсіздік  қорғауда ерлік көрсеткені сонша, тарихта оған үлгі жоқ.

 

Хазірет Баб әл-Хавайдждің тағы бір ерекшелігі –  батылдық және күрескерлік.  Хазірет Аббастың Кербаладағы батылдығы  соншалық, жау әскері одан отар сияқты қашып кетті. Аббас бен  Әлидің  ықылас кемел еді, ол  ықыласқа сай күшін салып, хакім мен имамның алдында құқығын құрбан етті. Сол себепті имам Садық (ғ.с.) хазірет Аббастың  қасиетті қабірін зиярат еткенде, оның  асқан шынайылығына тоқталып: «Хазрет Баб әл-Хавайдж тек қана адамгершілік пен ізгіліктер сахнасында батыр болған жоқ,  майдан даласында, сонымен бірге білім мен даналықта батыр болды. Бұл ерекше үлгі туралы Әһле  Бәйт ілімдерінде айтылғандары хазірет Аббас  имамға берік сенімі мен мойынсұнуымен қатар, бұл жолда Алла жолында барынша мейірімділік пен күреске ие болғанын көрсетеді.  Басқаша айтқанда, атмосфераның шаң-тозаңы мен жеке қалауы қай жерде көтерілетінін   парасат құдіретімен және санамен бірге жүріп, жақсы мен жаманды ажыратып, оны жүзеге асыруға тырысты.

«Мүміндердің әмірінің ұлы хазірет  Аббасқа сәлем болсын.  Бауыры үшін жанын беріп, ертеңі үшін кешегісін алып,   дүниені ақыреттің құралы қылған,  құрбан,  су әкелуге талпынып,  қолынан айырылушы! ...»