Ақп 13, 2024 20:32 Asia/Almaty
  • Хазірет Аббас бин Әлидің туған күні

Бәни Хашем көшелерін қуаныш пен шаттыққа толтырған хижраның 26 ​​жылы шағбан айының төртінші күні, жұма хазірет Әлидің (ғ.с.) үйіне сәби келді.

 

 

Мүминдердің әмірі Әли (ғ.с.) ұлы Аббастың (ғ.с.) дүниеге келгені туралы сүйінші хабарды естігенде қатты қуанып, жәннаттағы көздеріне қуаныш нұры шашылып: «Бұл нәрестенің Алланың алдында мәртебелері зор және оның есімдері мен атақтары көп»,- деді. Хазірет сол кезде тұрып, үйіне қайтып, қызы Зейнепті шақырып алып: «Қызым Зейнаб, баламды маған әкел»,- деп сұрады. Зейнаб ақ матаға оранып жатқанда сәбиді имам Әлиге (ғ.с.) апарып берді.

Бәни Хашем көшелерін қуаныш пен шаттыққа толтырған хижраның 26 ​​жылы шағбан айының төртінші күні, жұма  хазірет Әлидің (ғ.с.) үйіне сәби келді. Әли Ибн Әбиталиб пен оның жұбайы  Фатима Келабиенің  қарапайым үйі келушілерге құшағын ашып, бірінен соң бірін орналастырды. Имам сүйікті баласын құшақтап, сүйді. Әуелі оң құлағына, сосын екінші құлағына азан айтты. Аббас Хұсейн (ғ.с.) жалғыз қалмасын деп келді. Ол әлемге жас жігіттің сабағын беруге келді. Ол бауырластықты айқындап, адалдықты сипаттап, құрбандық үлгісін көрсетуге,  ерліктің үлгісін көрсетуге келді. Аббас әкесі Әлидің (ғ.с.) ерлігі мен дінді қолдағанын есте сақтау үшін келді.

Барша мұсылмандарды шағбан айының күндері, әсіресе хазірет Аббас бин Әлидің (ғ.с.) туған күнімен құттықтаймыз!

Умм әл-Бининнің хазірет Әлиге үйлену оқиғасы осылай болды. Имам шежірені толық меңгерген, тайпалар мен олардың моральдық және рухани қасиеттерін жақсы білетін ағасы  Ақил бин Әбиталибтен  некелерінің жемісі ержүрек, кемел балалар болуы үшін  ата-бабасы ержүрек ерлер болған рудан   лайықты жар таңдауға көмектесуді сұрады. Біраз уақыттан кейін Ақил хазірет Әлиге (ғ.с.)  Бәни Қалаб  тайпасынан бір әйелді таныстырды. Оның есімі  Фатима  болған, ата-бабаларының бәрі де батырлар.

Хазірет Әли (ғ.с.) оған үйленді және жары хазірет Заһраның (ғ.с.) балаларына аналық ету міндетін мойнына алды және ол оларды өз балаларындай жақсы көрді, тіпті өз балаларынан да артық көрді. Хазірет Әли (ғ.с.)  оны Фатима деп атағанда, ол: «Мені Фатима деп атамаңдар, өйткені балалар Фатиманың атын естігенде анасының мұңын есіне алып, ренжіп қалады, бірақ мені қызметші деп атаңыз» дейді. Міне, осы себепті хазірет Әли (ғ.с.) оны «ұлдардың анасы» деген мағынаны білдіретін «Умм әл-Бәниин» деп атап, осы есіммен танымал болды. 

Аббас білімді әйел Умм әл-Баниннің тұңғыш перзенті еді. Әмір әл-Мүминин, Имам Әли (ғ.с.) сәбиді қолына ұстап, оң құлағына азан, сол құлағына иқама айтып: «Бұл нәрестенің аты Аббас, бұл нәресте  ерлік пен батырлық үлгісі. Бәни Хашем әулетінде кімнің аты Аббас болса, «Әбу әл-Фазл» деп аталады: «Аббас бин Абдул Муталлаб», «Аббас бин Рабиға бин Харис» және... сияқты.  «Әбіл-Фазл» ізгіліктер мен құндылықтардың атасы дегенді білдіреді, оның бүкіл жарқын өмірі рақым мен ізгілікке толы болды. Бұл нәресте өте көркем және әдемі болды, сондықтан оны  «Бани Хашем тайпасының айы» деп те атаған. Хазірет Аббас (ғ.с.) ең жоғары құндылықтарды ардақты әкесі мен өнегелі анасынан мұра етті. Иләһи ілімді меңгерудегі асқан дарыны бар ол әкесі Имам Әлиден (ғ.с.) дәріс алған. Хазірет Әли (ғ.с.) илаһи білімнің қайнар көзі, Пайғамбардың (с.ғ.с.) білімінің мұрагері, сонымен қатар илаһи білімді таратуда және көркем ахлақ пен исламдық ережелерді үйретуде өз заманындағы жалғыз тұлға болды. Хазірет Әлиден (ғ.с.) кейін имам Хасан мен имам Хұсейнге (ғ.с.) қарап, оларды илаһи білімнің қайнар көзі және діни білімді таратуда ислам қоғамының илаһи ұстаздары ретінде көреміз. Хазірет Аббас әкесінен кейін бұл екі бауырынан бір сәтке де ажырамай, олардың шексіз илаһи білімдерінен игілігін көрді.Хазірет Аббас (ғ.с.) имам Хасанның (ғ.с.) көзі тірісінде халыққа үнемі көмектесіп, мұқтаждықтарын қажеттітіктерін қамтамасыз етіп отырды. Хазірет Аббастың басқа ағасы имам Хұсейнге (ғ.с.) жақындығы соншалық, ол өзін әрқашан өзінің қызметшісі санайтын және оның бұйрықтарын бірінші болып орындайтын. Бұл жағдай имам Хұсейннің (ғ.с.) имамдығы кезінде хижридің 61-ші жылы  мұхаррамда, Ашура оқиғасына дейін жалғасты. Мұқтаждар осы екі имамнан көмек сұрап, хазірет Аббасқа имамының бұйрығын орындау тапсырылды. Хазірет Аббас (ғ.с.) ағасы имам Хұсейн (ғ.с.) жанында жоғары дәрежеде болды. Тарихшылар былай деп жазды: «Әкесі мүміндер әмірі Пайғамбардың (с.ғ.с.) жанында жоғары дәрежесі болғаны сияқты және мәселе туындағанда Пайғамбар    алдымен Әлимен (ғ.с.) сөйлесетіндей, Аббастың да ағасы Хұсейнге (ғ.с.) деген көзқарасы осындай болатын. Мәселе туындаса, имам Аббастан сол мәселені шешуді сұрайтын».

Хазірет Аббастың (ғ.с.) ерлігі әйгілі болды. Тарих былай деп жазады: "Сеффеин соғысы күндерінің бірінде бетінде бетперде киген жас жігіт  ерлікпен, майданға кірді. Жаудан ешкім онымен соғысуға ықылас білдірмеді. Бір кезде жау майданының ерлік көрсеткен жауынгерлерінің бірі далаға шықты. Әуелі ұлдарын жекпе-жекке жібер, жеті ұлын да сол бетперде киген жігіттен ұтылды. Содан соң, әлгі кісінің өзі соғысқа шығып, ұлдарының тағдырына тап болып, қаза табады. Хазірет Әли (ғ.с.)-ның әскерлері де батырлығының арқасында бұл жастың Хашим әулетінен деп болжады, бірақ бетпердесінен оны тани алмады. Ержүрек жігіт күресін аяқтап, тұрғылықты жеріне оралғанда, әкесі имам Әли (ғ.с.) оны шақырып, бетпердесін алып тастады. Бұл қайсар жігіт  "Бәни Хашеимнің айы" Аббас ибн Әли екенін бәрі көрді. Араб соғыстарында ту ең батыл адамдардың қолында болды және көбінесе сол туды күзетіп, қорғауды талап ететін әскер қолбасшысы мен әскер басшысы болды. Жеңіс ту көтерілгенше сақталды, ал қарсыластың туы түсірілген сайын, оның жеңілетініне сенімді болды.

Исламның алғашқы ту ұстаушысы Пайғамбардың (с.ғ.с.) ағасы Хамза бин Абдул-Мутталиб болды. Хахірет Хамза   шәһид болғаннан кейін Табук соғысынан басқа барлық соғыстарда Ислам әскерінің ту ұстаушысы  хазірет Әли (ғ.с.) болды. Сондай-ақ Сеффеин шайқасында бірінен соң бірі шейіт болған алты ту ұстаушы болды, бірақ олар өздерінің батылдығымен Ислам туының жерге түсуіне жол бермеді. Осы лауазымға және маңызды орынға лайық тағы бір адам Имам Хусейн (ғ.с.) әскерінің ту ұстаушысы ретінде Ашура көтерілісіне қатысқан хазірет Аббас (ғ.с.) болды.

Хазірет Аббастың (ғ.с.) батылдығы мен ту ұстаушы болғанынан бөлек, хижри жылы 61-ші жылдың Ашура   түніндегі имамына деген адалдығын да айта кеткен жөн. Өйткені хазіреттің (ғ.с.) ана жағынан туыстарының бірі Шемр Куфаның қолбасшысы Убайдулла бин Зиядтан Аббас пен оның бауырлары үшін қорғау хатын алған болатын. Бірақ Умм әл-Бининнің ұлдарының ешқайсысы қорғау хатын қабылдамады және имам Хусейннің әскерінде қалудың соңы шәһидтік екенін білсе де, олар шәһидтікті таңдады.

Иә, хазірет Аббастың (ғ.с.) білімі барлық шәһидтерден жоғары және имамына мойынсұнуы толық болды. Ислам және Әһли Бәйт (ғ.с.) мәзһабының көзқарасы бойынша ізгі амалдарды бір-бірінен ажыратып, амалдардың құндылығын ерекшелендіретін нәрсе – адамның білімі, көзқарасы, ниеті. Хазірет Аббас (ғ.с.) толық біліммен діні мен имамы үшін күресті және кемелдік сатыларынан өтті.  

 Баршаңызға хазірет Аббастың (ғ.с.) туған күні құтты болсын!

 

 

 

Тегтер