Құдс – Ислам әлемінің көркі (1)
Ислам революциясының ұлы көсемі, дінбасы және авторитарлық үкіметке қарсы күресте ұлы қозғалыстың жетекшісі имам Хомейни Палестинаның езілген халқына қолдау білдіріп, Рамазан айының соңғы жұмасын Құдс күні деп атады.
Қасиетті Рамазан айы – әлемдегі барша мұсылмандар үшін маңызды ай. Мұсылмандар бір-бірін осы айдың келуімен құттықтайды және бұл айдың соңы мұсылмандардың ең ұлық мерекесі. Рамазан – Аллаға құлшылық ететін, Онымен сырласып, мұқтаждығын айтатын ай. Мұсылмандар осы айда таң ата Аллаға құлшылық ету үшін оянып, күн батқанша ішіп-жеуден тартынады. Рамазан айында ораза ұстау тек тамақ ішпеу емес. Бұл айда мұсылмандар адами және ақлақи құндылықтарды бұзатын кез келген күнәдан, сөзден және әрекеттен аулақ болуға талпынады. Расында, Рамазан айы адамгершілік пен адами құндылықтардың көрінетін айы. Залыммен күресу, езілгенді қорғау – адамгершілік пен адами құндылықтардың ең үлкен бір көрінісі. Қазіргі тарихтағы ең үлкен зұлымдықтардың бірі - Палестина жерін басып алу және бір ұлтқа геноцид көрсеті және халқын босқынға айналдыру. Осыған орай Ислам революциясының ұлы көсемі, дінбасы және авторитарлық үкіметке қарсы күресте ұлы қозғалыстың жетекшісі имам Хомейни Палестинаның езілген халқына қолдау білдіріп, Рамазан айының соңғы жұмасын Құдс күні деп атады. 1979 жылы ақпанда Ислам революциясы жеңіске жеткеннен кейінгі бірінші Рамазан айының соңғы жұмасын күнін Құдс күні деп жариялады. Бұл күні әлем мұсылмандары, азаттық талап етушілері мен мазлұмдары үстемшілерге қарсы шығып, Құдсты азат етуге шақырып, шерулермен және басқа кез келген әрекетпен зорлық-зомбылық көрген Палестина халқына қолдау көрсетуі керек.
Имам Хомейни Иранның патшалық озбыр режиміне және оның қолдаушысы АҚШ-қа қарсы күресінің басынан бастап Палестинаның азат етілуін қолдады. Имам Хомейнидің (р.а.) Иран Ислам революциясының жеңісінен кейін бірден орын алған бұл маңызды әрі тарихи әрекеті Палестина мәселесін сақтап қалу және мұсылмандар мен исламдық үкіметтердің назарын сионизм қаупіне аудару болды. Имам Хомейнидің Құдс күнің жариялауынын тағы бір мақсаты Әнуар Садат сияқты кейбір араб үкіметтерінің жалған Израиль режимімен Кэмп-Дэвид ымыраға келу келісіміне қол қойып, осы режимді мойындаудағы ымырашыл сатқындықтарына реакция білдіру болды. 1979 жылы 8 тамызда имам Хомейни маңызды жолдауын халықаралық Құдс күні деп жариялап: «Осы жылдар ішінде мен мұсылмандарды жаулап алушы Израильдің палестиналық бауырластарына қарсы аяусыз шабуылдарын күшейтіп, палестиналық жауынгерлерді жою үшін әсіресе Ливанның оңтүстігіндегі үйлерін бомбалау қаупі туралы ескерттім. Мен дүниежүзіндегі барша мұсылмандарды және исламдық үкіметтерді осы басып алушы мен олардың жақтастарының қолдарын кесу үшін бірігуге және қасиетті Рамазан айының соңғы жұма күнін «Әл-Құдс күні» атап, мұсылман халқының заңды құқықтарын қолдау үшін мұсылмандардың халықаралық ынтымақтастығын жариялауға шақырамын. Мен Алладан мұсылмандардың кәпірлерді жеңуін сұраймын»,- деді.
Имам Хомейни тағы бір жолдауында қасиетті Рамазан айының соңғы жұмасын Құдс күні деп атаудың маңыздылығына тоқталып: «Құдс күні – дүниежүзілік күн, бұл тек Құдсқа арналған күн емес, бұл күн мазлумдардың үстемшілермен бетпе-бет келу күні. Бұл американдық және американдық емес зорлық-зомбылықтың езгісінде болған халықтардың қарсыласу күні. Залымдардың үстемшілерге қарсы қаруланып, үстемшілер жеңілетін күн. Құдс күні – Ислам күні, Құдс күні – Исламды қайта жаңғырту және ислам елдерінде Ислам заңдарын жүзеге асыру керек күн»,- деді.
Негізінде, Құдс күні сионистік режимнің Палестина, Газа және басқа да исламдық елдердегі қылмыстары алдында Ислам үмбетінің бірлігі мен ерік-жігерінің белгісі болып табылады. Дүниедегі мазлұмдардың үстемшілерге қарсылық көрсету күні және өз перзенттерінің қанымен басып алушы сионистік режимнің ұсқынсыз жүзін әшкерелеген ұлттың зұлымдығы туралы айқайлайтын күн. Иран мен әлемнің түкпір-түкпірінде мұсылмандар мен азат ойшылдар Рамазан айының соңғы жұмасында көшелерге шығып, Палестина халқының жалған Израиль режиміне қарсы күресі мен Палестина мен қасиетті Құдсты азат ету жолындағы талпыныстарына қолдау көрсетуде. ИИР рухани жетекшісі аятолла Хаменеи Халықаралық Құдс күні туралы: «Ирандағы Ислам революциясының орын алуы Палестина үшін күресте жаңа кезеңді ашты. Тағут дәуірінде Иранды өздерінің қауіпсіз базаларының бірі деп санаған сионистік элементтерді елден шығару және сионистік режимнің бейресми елшілігін Палестина өкілдігіне тапсыру, мұнай ағынын тоқтату сынды алғашқы қадамдардан бастап, ұлы істер мен ауқымды саяси іс-шаралардың барлығы Осының барлығы аймақ көлемінде «Қарсыласу майданының» құрылуына әкеліп, жүректерде мәселені шешуге деген үміт ұялады»,- деді. Иран Ислам революциясының жетекшісі сионистік режимнің басқыншылығына қарсы қарсыласу майданы құрылғаннан кейінгі саяси теңдіктердің өзгеруі туралы: «Қарсыласу майданының пайда болуымен сионистік режимнің жұмыс қиындай түсті. Әрине, болашақта әлдеқайда қиындайды. Бірақ АҚШ бастаған режим жақтастарының оны қорғау әрекеттері де күшейе түсті. Ливандағы адал, жас және жанкешті Хизболла күштерінің пайда болуы және Палестина шекараларында Хамас пен Исламдық жиһад топтарының құрылуы сионистік жетекшілерді ғана емес, АҚШ пен Батыстың басқа содырларын да алаңдатты. Олардың ауқымды жұмысының нәтижесі бүгінде кейбір араб үкіметтерінің басшылары мен кейбір сатқын араб саяси және мәдени белсенділерінің мінез-құлқы мен сөйлеген сөздерінен айқын көрінеді.
Ислам революциясының жеңісіне дейін Палестина халқының өз елін жалған сионистік режимнің шеңгелінен азат ету жолындағы күресі барлық талпыныстарға қарамастан сәтсіз аяқталды. Шетелдік аз материалдық және рухани қолдау мен көмекті шектеу, ислам және араб елдері, сондай-ақ палестиналық қарулы топтар арасындағы алауыздық пен алауыздық.Бұл сәтсіздіктің негізгі себептері: шектеулі шетелдік қолдау және материалдық және рухани көмек, Ислам және араб елдерінің сондай-ақ палестиналық қарулы топтар арасындағы алауыздық болды. Еуропа елдері мен АҚШ-тың сионистік режимге адамзат пен бостандық талап ететін кең насихаты мен қолдауы тағы бір себеп палестиналықтардың сионистік режимге қарсы күресінің сәтсіз аяқталуы болды. Әрине, палестиналық жауынгерлердің идеологиялық әлсіздігі мен интеллектуалдық кедейлігі ұйымдық мәселелер мен халық қарулы күштерін жұмылдыра алмауымен бірге Израильдің жеңілмейтіндігі туралы мифтің кейбір арабтардың жан дүниесіне енуіне себеп болған еді. 1979 жылы сионистік режим мен Мысыр арасында Кэмп-Дэвид келісіміне қол қойылуы да үмітсіздік ауқымын арттырды. Ислам революциясының жеңісінен кейін жағдай толығымен қысылған Палестина халқының пайдасына өзгерді.
Ислам революциясының Палестина халқына тигізген ықпалының нәтижесінде палестиналық қарулы топтардың арасындағы солшыл және марксистік тенденциялар азайып, мешіттер мен діни жетекшілер ерекше мәртебеге ие болып, олардың жұмылдыру күші Палестина интифазасының қалыптасуына себеп болды. Палестина Исламдық жиһад қозғалысының Бас хатшысы және негізін қалаушы шәһид доктор Фатхи Шақаки былай деді: «Еш нәрсе Палестина халқын имам Хомейни революциясы сияқты толқытып, олардың сезімін оятып, жүректерінде үмітті оята алмайды. Ислам революциясының жеңісімен біз өзімізге келіп, АҚШ пен Израильді де жеңуге болатынын түсіндік. Біз Ислам дінінен шабыттанған ғажайыптар жасай алатынымызды түсіндік, сондықтан Палестинадағы моджахедтер ұлтымыз Ислам революциясы мен Ислам республикасын жоғары бағалайды және имам Хомейниді Ислам тарихындағы мәңгілік көшбасшылардың бірі деп санайды».