Нау 16, 2024 18:43 Asia/Almaty
  • Даналық пен мейірімділік Пайғамбары туралы 6 нүкте

Мәдениет және исламдық бағдар министрінің орынбасары Алиреза Мааф қысқаша жазбасында Ислам пайғамбары (с.ғ.с.) туралы алты нүктені атап өтті.

1 Пайғамбардың дүниеге келуі адамзат тарихындағы бетбұрысты кезең екені сөзсіз. Қасиетті Құранда Мабастың төрт негізгі мақсаты айтылған. «Жұма» сүресінің екінші аяты және «Әл-Имран» сүресінің 164-ші аятында: «Расында Алла Тағала мүміндерге қамқорлық етіп, олардың ішіне өздерінен, оларға Алла аятын оқитын, оларды тазартатын және оларға Кітап, хикмет үйрететін Елші жіберді. Өйткені, олар бұрын ашық адасуда еді».

Бірінші мақсат: илаһи аяттарды халыққа жеткізу

Екінші мақсат: адамгершілік қасиеттерді тәрбиелеу және өсіру

Үшінші мақсат: кітап пен білімді үйрету

Төртінші мақсат: даналыққа үйрету.

2  Бұл аяттардың өте нәзік түйіні – «Мен менің елшісіммін», Алла елшісі – халықтың өзінен шыққан адам.

3 Хазірет Әли (ғ.с.) беғсаттың мақсаттары мен оның нәтижесіндегі оқиғалар туралы былай деген: «Алла Тағала Мұхаммадты (с.ғ.с.) пайғамбар жіберілмеген, адамдар ұзақ ұйқыда жатқан, бүлік көтеріліп, жағдай бұзылып, соғыс оты лаулап, дүние қулық пен алдауға толы болған, өмір ағашының жапырақтары сарғайып, үміт қалмаған заманда жіберді». («Наһдж ул-Балағе», 89-шы құтпа).

4  Пайғамбардың лақаб және күние аттары беғсаттың мақсаттарына қатысты жақсырақ түсініледі: Мұхаммад Әмин, Әлемдердің Тәңірінің Хабибі, Пайғамбарлар мен Елшілердің мөрі, Әмин, Алланың аяны, Әлемдердің рақымы, Әбу әл-Ума, Афсаху әл-Араб, Башир Рахмат, Назир Нақмат, Әл-Расул әл-Мусаддад , Әл-Мұстафа, Әл-Ахмад, Абул-Қасым, Әл-Махмуд.

5 Ұлы Пайғамбардың беғсатының мәтіндік және перифериялық құрамдас бөліктері оның ұлылығын көрсетеді, өйткені ол адамның ақыл-ойы мен сезімдерін дамытқан. Сондай күнде Алла тағала қаламмен оқуды, ілімді еске түсіруді әмір ету арқылы кітаптар мен сөзден мұғжиза және соңғы пайғамбарының белгісін жасауы Алланың адамдық ақылға деген теңдессіз құрметінің белгісі. Бұл енді айдаһардың таяғы болу, өлгенді тірілтудің қажеті жоқ дегенді білдіреді. Бұл адамдардың ақыл-ойының батылдық, эволюциялық және кемелдік дәрежесіне жеткені соншалық, Алланың өзі халықпен сөйлесіп, оларға жол көрсетеді: «Әрине оларға оқылып жатқан Кітапты саған түсіргеніміз өздеріне жетіп аспай ма? Сөз жоқ. Құранда, иман келтірген ел үшін әрине игілік және үгіт бар». («Әнкабут», 51-ші аят).

Қасиетті Құран кітабының «оқы» деген әмірімен басталып, «қалам мен жазуға және олардың жазғандарына» ант берген осы қадір-қасиет пен ұлылық бүгінгі заманда бізге жетпей ме?!  Исламның ұлық пайғамбарының Мәдинаға шабуыл жасаған тұтқындарды босату шартын мұсылмандарға сауат ашу етіп  қою ұлылық жеткілікті емес пе?!  Тарих бойындағы жалпыға бірдей және жалпы сауаттылық мәдениетінің бастауы Пайғамбардың Мәдинасынан басталып, оған дейін ешбір өркениет оқу мен жазуды жалпыға бірдей ете алмаған. Қай мектеп оқыту мен оқуды парыз санайды?

6  Кейбір ғалымдар Беғсат, Ғадир, Ашура және хазірет Мәһдидің (ғ.с.) келуін осы төрт тарихи оқиғаны кеңестер мен хикметтермен байланыстыратын біртұтас траектория деп санайды.

Тегтер